فرماندار رشت در نشست با اعضای اتاق تعاون تاکید کرد؛ لزوم بهره گیری صحیح از ظرفیت تعاونی ها جهت رفع معضل بیکاری

0 57

فرماندار رشت بر لزوم بهره گیری صحیح از ظرفیت تعاونی ها در راستای کاهش میزان بیکاری تاکید کرد.

عصر کاسپین/ مهندس علی فتح اللهی، در نشست با رئیس و اعضای اتاق تعاون مرکز استان، مهم ترین دولت در شرایط کنونی را کاهش نرخ بیکاری در سطح جامعه خواند و افزود: هدف کنونی دولت، برون سپاری و واگذاری کارها به مردم با هدف تقلیل هزینه های جاری و چابک سازی دولت است که به تبع آن دستیابی به توسعه و تحول سهل تر خواهد شد.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه امر تعاون در کشور ما متمایز از سایر کشورهای دنیاست، تصریح کرد: امر تعاون در جمهوری اسلامی نگاه اجتماعی، اقتصادی و معنوی را به صورت توامان در بر می گیرد و در قرآن نیز به امر تعاون بسیار تاکید شده است.

مقام عالی دولت در مرکز استان با ابراز تاسف بابت پاره ای از موانعی که در روند اجرایی فعالیت های تعاونی ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی این فعالیت ها بر اساس قواعد و قوانینی که در شاکله شکل گیری تعاونی ها ترسیم شده، منطبق نیست و باید علت این امر به صورت کارشناسانه بررسی شود.

وی در ادامه افزود: باید بررسی شود که این مشکلات به دلیل ضعف ضوابط و قوانین، عملکرد ضعیف تعاونی ها، بی اعتمادی یا عدم وجود ظرفیت پذیرش خرد جمعی است؛ چرا که با وجود اینکه تعاونی ها همیشه محل تضارب آرا و تفکرات است، اما در نهایت باید به یک نتیجه کلی جهت پیگیری امور دست یابد.
مهندس فتح اللهی با اشاره به تعدد بالای زیرمجموعه تعاونی ها و قابلیت برقراری ارتباط اقتصادی آنان با کشورهای دیگر اظهار داشت: ظرفیت قانونی فوق العاده بالایی برای تعاونی ها تعریف شده، از این رو اعتماد مهمترین عنصر در این مبحث است و تزریق حس بی اعتمادی، سبب کاهش انگیزه مشارکت و به تبع آن اختلال در نحوه فعالیت تعاونی ها خواهد شد.

فرماندار شهرستان رشت با لزوم ارتباط تعاونی و تمام زیر مجموعه های آن در کل شهرستان، بیان کرد: باید راه کارهایی را برای تقویت و بازپس گیری اعتماد و ارتقای انگیزه در مردم پیدا کنیم و با رفع موانع موجود مسیر حرکت تعاونی ها را به سمت و سویی شایسته رهنمود شویم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج − 3 =