پرداخت تسهیلات ۱۱ درصدی به صادرکنندگان؛ صادرات کالا در گیلان ۲۸ درصد رشد یافت

0 61

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اعطای تسهیلات ۱۱ درصدی به فعالان حوزه صادرات گفت: صادرات کالا امسال در گیلان ۲۸ درصد رشد یافت.

عصرکاسپین/ فرهاد دلق‌پوش امروز در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گیلان با اشاره به اعطای تسهیلات ۱۱ درصدی برای فعالان حوزه صادرات در قالب بسته حمایتی اظهار داشت: در تدوین بسته حمایتی امسال به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن و همچنین اعمال تحریم از سوی دشمنان توجه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به ورود و خروج ۶۲ کشتی در سال ۹۹ در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر واردات در منطقه آزاد انزلی رونق بیشتری نسبت به صادرات دارد اما می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت کریدور چین- قزاقستان- انزلی برای توسعه صادرات در این منطقه استراتژیک بهره برد.

دلق‌پوش جزئیات بسته حمایتی دولت را مورد تاکید قرار داد و افزود: پرداخت یارانه سود تسهیلات صادرکنندگان، کمک به برقراری خطوط ریلی، دریایی و هوایی، کمک به شبکه‌سازی در بنگاه‌های کوچک و شبکه‌های مویرگی تجاری در کشورهای هدف به ویژه روسیه، آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه صادرات و کمک به راه‌اندازی مراکز فروش و صادراتی از جمله موارد درنظرگرفته شده در بسته مذکور است.
وی توسعه صادرات غیرنفتی را راهکاری مناسب برای جبران کمبود نقدینگی ارزی دانست و عنوان کرد: دولت برای حمایت از فعالان اقتصادی و توسعه صادرات غیرنفتی بسته حمایتی را در نظر گرفته که در آن اصول اقتصاد مقاومتی و صادرات به ۱۵ کشور همسایه ایران و اعضای اتحادیه اوراسیا لحاظ شده است.

دلق‌پوش با تاکید بر استفاده حداکثری از بسته حمایتی دولت برای ارتقاء و توسعه صادرات در استان گیلان خاطرنشان کرد: باید با بسیج امکانات و هم‌اندیشی و تعاون یکدیگر به رسالت این کارگروه یعنی توسعه صادرات غیرنفتی و اجرای سیاست‌های دولت اهتمام کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه واردات از لحاظ ریالی رشد ۳۵ درصدی و از لحاظ وزنی رشد ۷۱ درصدی را امسال در گیلان شاهد بودیم تصریح کرد: در حوزه ثبت سفارش برای مبادلات کالا رتبه ششم کشوری را کسب کردیم و در حوزه صدور کارت بازرگانی نیز عملکرد سازمان قابل قبول است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان رشد ۲۸ درصدی صادرات کالا در این استان در ۳ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بیش از ۲۳۵ هزار و ۴۱۰ تن به ارزش ۱۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در ۳ ماه نخست امسال در گیلان صادرات کالا داشتیم.

دلق‌پوش با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته‌های مشترک مرزی با کشورهای همسایه و استانی در زمینه مبادلات مرزی و مراودات تجاری اظهار داشت: استفاده از ظرفیت بسته حمایتی دولت توسط تمام دستگاه‌های اجرایی جهت حمایت از صادرات و حمایت از حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی معتبر خارج از کشور مورد تاکید است./ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =