کشف جسد نوجوان سیاهکلی در حوالی سد قوام

0 105

سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان از پیدا شدن جسد نوجوان ۱۳ ساله سیاهکلی در حوالی سدقوام آستانه اشرفیه خبر داد.

عصرکاسپین /سیاوش غلامی ، سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان خبر داد: در پی غرق شدن نوجوان ۱۳ ساله در رودخانه دیسام روستای مالده از توابع شهرستان سیاهکل به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان ، بلافاصله تیم‌های عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند.

او با اشاره به اینکه با هماهنگی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، یک تیم جستجو و نجات جمعیت به محل وقوع حادثه اعزام شدند، افزود: پس از ارزیابی انجام شده، یک تیم جستجو و نجات جمعیت آستانه اشرفیه نیز به همراه قایق و تجهیزات لازم به محل حادثه اعزام شده و نسبت به جستجو و یافتن فرد غرق شده اقدام کردند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: در ۲۱ روز جستجو با مشارکت تیم‌های عملیاتی شعب آستانه اشرفیه، رشت، رودبار، فومن و واکنش سریع استان و با حضور بیش از ۷۰ نفر از کارکنان و نجاتگران در چند نوبت، جسد نوجوان غرق شده، حوالی سد قوام آستانه پیدا شد.

غلامی با تاکید بر عدم اقدام به شنا در رودخانه‌های استان افزود: همه ساله با شروع فصل گرما برخی از مردم و هم استانی هایمان به ویژه جوانان بدون توجه به علائم هشدار دهنده، مبادرت به شنا در رودخانه‌ها می‌کنند که متاسفانه این عمل موجب بروز خسارات جانی جبران ناپذیری می‌شود.

او گفت: به هم مردم به ویژه گردشگران توصیه می‌شود به علائم هشدار دهنده توجه کرده و به تذکرات صادر شده اهتمام کافی داشته باشند تا شاهد حوادث تلخ و جبران ناپذیر حاصل از عدم رعایت نکات مطرح شده، در هیچ یک از نقاط استان گیلان نباشیم و برای شنا از طرح‌های سالم سازی دریا استفاده کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به پاسخگویی شبانه روزی ندای امداد، تصریح کرد: تلفن ۱۱۲ (ندای امداد) ه به صورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + یازده =