از اجرای طرح کوثر تا پرداخت هدیه به زوج های جوان

0 59

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان، در آستانه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، برنامه های هفته ازدواج این اداره را تشریح کرد.

عصر کاسپین/ عباس اهرابی ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیوند آسمانی امیرمؤمنان حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، گفت: با بهره گیری از ظرفیت های موجود و از طریق تعامل با مراکز و مؤسسات فعال در زمینه ازدواج، خیرین و حامیان فعال، برنامه های ویژه ای در دستور کار کمیته امداد استان قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان با اشاره به تشکیل ستاد ازدواج در قالب طرح کوثر، خاطرنشان کرد: این ستاد با هدف برنامه ریزی، به منظور بهره مندی حداکثری از ظرفیت های درون و برون سازمانی و همچنین ارتقای سطح کمی و کیفی عملکرد برنامه کمک به ازدواج نیازمندان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مرکز و شهرستان های استان تشکیل خواهد شد.

اهرابی، پرداخت کمک هزینه ازدواج به ١١٠ زوج را از اقدامات کمیته امداد امام(ره) در این ایام برشمرد و اضافه کرد: تعامل و همکاری با سازمان های دولتی و مردمی همچون سپاه و بسیج، آستان قدس رضوی، ادارات، اصناف مختلف و خیریه ها، جهت فراهم نمودن مقدمات ازدواج نیازمندان از طریق هم افزایی ظرفیت ها و منابع صورت پذیرفته است.

وی، با اشاره به اهمیت ارزش گذاری بر امر پسندیده مهریه پایین، تصریح کرد: اعطاء هدیه به زوج های جوان با مهریه پایین در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان از دیگر اقدامات کمیته امداد امام(ره) در این ایام خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان، اضافه کرد: ارائه سرفصل های آموزشی ویژه همسران جوان بصورت مجازی، اهداء بسته های آموزشی در زمینه کسب مهارت های زندگی و همسرداری بر پایه سبک زندگی اسلامی، تشویق و ترغیب زوج ها به فرزندآوری از دیگر اقدامات کمیته امداد امام(ره) می باشد.

اهرابی، افزود: ارائه خدمات مشاوره ای به زوجین بصورت فردی و یا مجازی با رعایت پروتکل های بهداشتی در کلیه سطوح سه گانه پیشگیری، راهنمایی و مشاوره با هدف کمک به شکل گیری خانواده های سالم و توانمند جهت مواجه شدن کارآمد با مسائل، مشکلات و بحران های زندگی از سایر اقداماتی است که در این ایام انجام خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − شش =