برنامه‌ریزی اربعین در انتظار اعلام موضع عراق/لزوم آمادگی برای برنامه‌های جایگزین در صورت لغو پیاده‌روی

0 50

در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت احتمالات مختلف درباره مراسم اربعین حسینی بررسی شد.

عصر کاسپین/ در این نشست که امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، آقایان محمد آزاد سرپرست معاونت عتبات عالیات، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صحبت‌الله رحمانی مدیرکل دفتر پذیرش و اعزام زائرین عتبات، محسن نظافتی و حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مدیران دفاتر نمایندگی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در عراق از بررسی‌ها و کارشناسی‌های انجام شده درباره احتمالات مختلف درباره مراسم اربعین آینده گزارش دادند.

در این جلسه آقای علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه فعالیت‌ها درباره مراسم اربعین حسینی در دو حوزه داخل کشور و عراق در حال پیگیری است، گفت: با توجه به تصمیمات ستاد مرکزی اربعین و شرایط عراق سناریوهای مختلف در حال طراحی است.

سرپرست معاونت عتبات عالیات سازمان حج هم خاطرنشان کرد: با تشکیل این معاونت در سازمان حج، فعالیت‌ها در حوزه عتبات متمرکز شده و سناریوهای مختلف درباره مراسم اربعین با نظر کارشناسان و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حال آماده شدن است و با توجه به شرایط پیش‌رو به‌روزرسانی نیز می‌شود.

این گزارش حاکی‌ست نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان این نشست بر لزوم رعایت تمام ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا در برنامه‌ریزی‌ها تأکید و در عین حال خاطرنشان کرد: درباره مراسم اربعین حسینی باید در انتظار تصمیم میزبان عراقی بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب از دست‌اندرکاران کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین خواست در صورت برگزار نشدن مراسم اربعین، آمادگی لازم را برای برنامه‌های جایگزین داشته باشند و با فعالیت گسترده در فضای مجازی، در مسیر انتقال فضای اربعین و رنگ و عطر حسینی گام بردارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =