تأمین ۱۷ درصد نیاز دارویی کشور در گیلان؛ داروی ضدکرونا در استان تولید می‌شود

0 71

ئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تولید داروهای ضد کرونا توسط یکی از شرکت‌های دارویی استان گفت: به طور کلی ۱۷ درصد نیازهای دارویی کشور در گیلان تولید می‌شود.
عصر کاسپین/ فرهاد دلق‌پوش امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز تولید یکی از داروهای ضد کرونا برای نخستین بار در کشور و استان گیلان اظهار داشت: در مجموع ۳۲ واحد تولیدی دارویی، آرایشی و بهداشتی در گیلان فعال هستند و یکی از موفق‌ترین شرکت‌های دارویی گیلان برای تولید داروی “رمد سیویر” در حال فعالیت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه تولید داروی ضد کرونا برای این استان افتخار است و این اقدام درحالی انجام شده که جهان هنوز درگیر این ویروس است تصریح کرد: شرکتی که درحال تولید داروی ضد کرونا در گیلان است در راستای تحقق پویش تولید، تداوم و امید نیز دارای ظرفیت و توانمندی‌های خوبی است.

وی افزود: شرکت مذکور دارای بیش از ۱۵۰ پروانه تولید است و از لحاظ تعداد و حجم تولید رتبه نخست را در کشور دارد و از لحاظ فروش نیز رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داد و از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا به یاری حوزه بهداشت و درمان شتافت و با وجود اینکه خط تولید محصولات ضدعفونی‌کننده نداشت اما خطوط تولید خود را تغییر داد و روزانه ۲۰ هزار ژل تولید و توزیع کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به عملکرد موفق این شرکت مذکور در حوزه صادرات خاطرنشان کرد: محصولات این شرکت گیلانی هم‌اکنون در سطح بین‌المللی عرضه می‌شود و میزان صادرات آن در سال گذشته ۷۰ هزار دلار بوده است و امیدواریم که امسال نیز در زمینه ارزآوری برای کشور موفق عمل کند.

دلق‌پوش با بیان اینکه ۱۷ درصد از نیازهای دارویی کشور در استان گیلان تولید می‌شود تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه بهداشت و تولیدات اقلام بهداشتی گام‌های خوبی در استان برداشته شد و شرکت گیلانی که درحال تولید داروی ضد کرونا است نیز حدود ۵۰۰ نفر نیروی فعال دارد و حوزه فعالیت‌هایش به‌صورت عمومی در رسته داروهای اعصاب و روان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان افزود: شرکت مذکور یکی از شرکت‌های موفق داروسازی گیلان است که در سال ۱۳۵۵ با مشارکت و بهره‌گیری از دانش فنی طراحی و ساخته شد و در سال ۱۳۶۰ نیز راه‌اندازی شد و در سال ۱۳۸۹ نام شرکت در فهرست شرکت‌های ثبت شده سازمان بورس اوراق بهادار قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + سیزده =