نماینده فومن و شفت در مجلس: واردات بی‌رویه برنج توسط واسطه‌گران/ برنج به‌نفع دلا‌ل‌ها قد می‌کشد

0 43

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس از واردات بی‌رویه برنج توسط واسطه‌گران در سال گذشته انتقاد کرد و گفت: سود واقعی برنج را دلالان کسب می‌کنند.

عصر کاسپین/ خلیل بهروزی‌فر، با بیان اینکه در سال گذشته شاهد واردات بی‌رویه و بی‌ حساب و کتاب برنج خارجی توسط واسطه‌گران و دلالان به کشور بودیم اظهار داشت: این واردات کشاورزان شالیکار را به شدت متضرر و آسیب‌های اقتصادی فراوانی به آنان وارد کرد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با تأکید بر اینکه سود واقعی محصول برنج را به جای کشاورزان و تولیدکنندگان آن دلالان کسب می‌کنند عنوان کرد: کشاورزان برای تولید برنج متحمل رنج‌ها و سختی‌های فراوانی می‌شوند و لازم است که از آنان در بخش بازرگانی برنج حمایت به عمل آید.

بهروزی‌فر نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه پشتیبانی از بخش تولیدات داخلی باید در دستور کار باشد تصریح کرد: نگاهی به رهنمودها و پیام‌های مقام معظم رهبری نشان می‌دهد ایشان روی موضوع اقتصاد تأکید فراوانی دارند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس رسالت تمام دستگاه‌ها و نهادها برای تحقق شعار جهش تولید و استفاده از توانمندی‌های داخلی را مهم برشمرد و اظهار داشت: برنج به عنوان محصول استراتژیک کشور محسوب می‌شود، بنابراین نباید سازوکارها به‌گونه‌ای باشد که سود آن به جیب دلالان برود.

وی با تأکید بر اینکه فرآیند برداشت، فرآوری و عرضه محصول برنج به بازار فروش برای تولیدکننده هزینه‌های اقتصادی در بردارد خاطرنشان کرد: در حال حاضر نقش‌آفرینی دلالان و واسطه‌گران در بازار برنج به نوعی نهادینه شده است از طرفی دولت باید از واردات برنج در فصل برداشت خودداری کند.

بهروزی‌فر با تأکید بر اینکه مجلس براساس دو سند بالادستی قانون اساسی و سیاست‌ها و تدابیر مقام معظم رهبری کار خود را شروع کرد ابراز داشت: مقام معظم رهبری در پیام خودشان به مجلس لزوم حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی، معیشت مردم، جوانان، اشتغال و جهش تولید را مطرح کردند.

وی فرمایشات مقام معظم رهبری را چراغ راه مجلس دانست و با اشاره به اینکه مدیریت جهادی نیاز واقعی جامعه امروز ما برای رفع مشکلات مردم است تصریح کرد: مجلس یازدهم عزم خود را جزم کرده تا با استفاده از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های داخلی جهت رفع نابه‌سامانی‌های اقتصادی اقدام کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =