پیش‌بینی بارش شدید باران در گیلان؛ شالیکاران مراقب محصولات خود باشند

0 80

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر کاهش چند درجه‌ای هوا در استان گفت: شالیکاران مراقب محصولات خود باشند.
عصر کاسپین/ امیر مرادی اظهار داشت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر کاهش چند درجه‌ای هوا و احتمال بارش بیش از ۱۰۰ میلی متر باران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در گیلان شالیکاران برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی سریع‌تر نسبت به جمع‌آوری محصولات دِرو شده و برداشتن آن از روی زمین اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه تمام مسئولان، فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان را موظف کردیم تا اطلاع‌رسانی‌‌های لازم را به مردم و شالیکاران سطح استان انجام دهند ابراز داشت: کشاورزان برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از بارش باران به کار خود سرعت بخشند و لازم است که فعالیت خود را مدیریت کنند.

مرادی خاطرنشان کرد: در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی اخطاریه‌های لازم را به شهرستان‌های شفت، فومن، تالش، رودسر، دیلمان و رودبار ابلاغ کردیم و فرمانداران نیز در حال آماده باش هستند.
وی تصریح کرد: از فرمانداران خواستیم که حتماً از سردهنه‌های مسدود یا از مسیر رودخانه‌ها بازدید کنند و نسبت به بازگشایی مسیرهایی که دچار گرفتگی هستند نیز اقدام کنند و با توجه به خطر مسیر رودخانه‌ها در چند روز برای کاهش خسارت‌های احتمالی باید اطلاع‌رسانی‌های لازم توسط فرمانداران و دهیاران به مردم انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به راه‌اندازی سیستم اطلاع‌رسانی در مدیریت بحران جهت کاهش خسارت‌های احتمالی و اطلاع‌رسانی سریع هشدارهای هواشناسی به‌صورت آنلاین به فرمانداران، دهیاران و بخشداران در سطح استان ابراز داشت: این سیستم را راه‌اندازی کردیم تا میزان خسارت‌ها کاهش یابد و مردم آسیب نبینند.

مرادی با بیان اینکه مسئولان جهاد کشاورزی استان نیز در حالت آماده باش هستند و موضوعات مربوط به حوزه خود را رصد می‌کنند عنوان کرد: از کشاورزان انتظار داریم که بر اساس نوع بارندگی فعالیت خود را مدیریت کنند و اگر خسارتی در این حوزه وارد شد نیز با همکاری جهاد کشاورزی، اقدامات لازم را برای جبران خسارت‌ها انجام خواهیم داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =