برگزاری جلسه شورای مدیران حوزه ارتباطات ؛ با هدف ایجاد زیرساخت های حوزه ICT و ارتقاء آن دراستان

0 263

این جلسه با حضور پرویز محمدنژاد نماینده مردم شریف شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، فرزاد توکلی مدیرکل ICT استان ، حمید یوسف پور مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شمالغرب کشور، علیرضا پارسایی مدیریت مخابرات منطقه گیلان ، رامین خوش پسند مدیر ارتباطات زیرساخت ، مهدی سبحانی مدیرکل پست ، محمدزمان فداکار مدیریت شعب پست بانک استان و نمایندگان اپراتورهای تلفن همراه با هدف بررسی وضعیت ، مشکلات و زیرساخت های ارتباطی شهرستان لنگرود در محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان برگزار شد.

عصر کاسپین/ پرویز محمدنژاد نماینده مردم شهرستان لنگرود با اشاره به تکلیف دستگاه های اجرایی برای اجابت خواسته های به حق مردم افزود: در دنیای کنونی ما شاهد پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی در تمامی حوزه ها به خصوص فناوری اطلاعات هستیم و مردم ما نیز همانند کشورهای پیشرفته با این فناوری آشنا شده و بالطبع آن ، اکنون با رشد فکری و علمی جامعه روبرو هستیم و باید خود را هر چه سریعتر در این حوزه به روز نموده و به درخواست های مردم با دید جدیدی نگاه کنیم.
نماینده مردم شهرستان لنگرود در خصوص گزارش مردمی مبنی بر عدم پوشش در برخی از نقاط شهرهای لنگرود ، کومله ، شلمان و … اشاره و خواستار بررسی و رفع مشکلات شدند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان لنگرود خاطر نشان ساخت: با برنامه ریزی مناسب و تعامل با دستگاه های ذیربط و همچنین حضور اپراتورهای تلفن همراه می توان با توجه به ظرفیت های موجود استان در موضوع توسعه زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات در شهرها و روستاهای استان به خصوص شهرستان لنگرود و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا اقدامات موثری را انجام داد.
مدیرکل ICT استان افزود: تمامی ۱۷۷ روستای شهرستان دارای ارتباط می باشند ، تعداد منصوبه تلفن ثابت در حوزه شهر و روستای بیش از ۹۰ هزار مشترک با ضریب نفوذ ۴۲ درصد در حوزه شهری و روستایی و در بخش تلفن همراه با تعداد مشترکین بیش از ۱۵۵ هزار مشترک و ضریب نفوذ ۱۱۰.۷۲ درصد جایگاه مناسبی را بین شهرستان های استان به خود اختصاص داده است.
فرزاد توکلی در پایان با اشاره به مشکلات مطروحه در شهرستان لنگرود افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در هفته های آتی نسبت به بررسی و پایش مشکلات شهرهای مذکور اقدام و گزارش آن را ارائه خواهد نمود.
در پایان جلسه مدیر مخابرات گیلان ضمن اشاره به مسائل و مشکلات پیش روی حوزه ارتباطات ، گزارشی از عملکرد مجموعه فعالیت و برنامه توسعه حوزه کاری خود بشرح ذیل ارائه نمود:
۱- بررسی شاخص های ارتباطی شهرستان لنگرود
۲- پروژه های توسعه ای شبکه تلفن ثابت و اینترنت شهرستان لنگرود
۳- اجرای ۸۰ درصدی پروژه فاز ۸ ارتباطات
۴- انجام پروژه ی راه اندازی اینترنت و هوشمندسازی مدارس
۵- پرداختی های انجام شده شهرداری لنگرود
۶- ممانعت های مردمی جهت اجرای سایت های BTS تلفن همراه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + 10 =