توزیع نهاده‌های دامی در گیلان؛ ۶۲ هزار تن گوشت مرغ امسال در استان تولید شد

0 45

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از توزیع نهاده‌های دامی در استان خبر داد و گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۶۲ هزار تن گوشت مرغ در گیلان تولید شد.

عصر کاسپین/ با بیان اینکه در ۵ ماه نخست امسال بیش از ۶۲ هزار تن گوشت مرغ در استان گیلان تولید شده است اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود در ۵ ماهه امسال تولید گوشت مرغ در گیلان به نسبت زمان مشابه در سال گذشته ۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان وجود ۸۴۳ واحد مرغداری با ظرفیت بیش از ۱۹ میلیون قطعه را یکی از قابلیت‌های این استان تلقی کرد و در همین زمینه ابراز داشت: استان گیلان با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد در حال حاضر معادل ۱۰ درصد گوشت مرغ کشور را تأمین و روانه بازار مصرف می‌کند.

علی اکبرنژاد به دیگر قابلیت‌هایی که گیلان را به عنوان یک استان نمونه در کشور و تعیین‌کننده در بحث تولید گوشت مرغ تبدیل کرده است اشاره کرد و در تشریح این مطلب ابراز داشت: هم‌اینک گیلان رتبه نخست تولید مرغ اجداد، رتبه دوم در بخش مرغ مادرگوشتی و رتبه پنجم تولید مرغ گوشتی کشور را در اختیار دارد.
وی در پاسخ به این پرسش که سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در راستای حمایت از تولیدکنندگان و پرورش دهندگان مرغ در بحث تأمین نهاده‌های خوراکی دام و طیور چه اقداماتی انجام می‌دهد نیز افزود: تاکنون بیش از ۶۶ هزار تن ذرت و بیش از ۴۵ هزار تن کنجاله سویا در بین تولیدکنندگان استان گیلان توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از توزیع بیش از ۱۳ هزار تن جو در بین واحدهای مرغداری استان خبر داد و با بیان اینکه انجام این دست از اقدامات همچنان استمرار دارد تصریح کرد: گیلان علاوه بر پوشش‌دهی نیاز استان‌های همجوار یکی از استان‌های مهم تأمین‌کننده مرغ بازار بزرگ تهران هم محسوب می‌شود.

علی اکبرنژاد از وجود واحدها و شرکت‌های زنجیره‌ای بزرگ تولید مرغ در استان گیلان سخن گفت و در همین زمینه اظهار داشت: مرغ تولیدی در گیلان از سالم‌ترین مرغ‌های تولید شده کشور است و این استان با وجود فعالیت واحدهای تولیدی و شرکت‌های زنجیره‌ای بزرگ در امر تولید مرغ بدون آنتی ‌بیوتیک در سطح کشور پیشتاز است.

وی با تأکید بر اینکه جهاد کشاورزی گیلان در سال مزین به جهش تولید از واحدهای تولیدی استان پشتیبانی به عمل می‌آورد تا فرآیند تولید آنان استمرار پیدا کرده و دچار اختلال نشود خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرد که برای کاهش تبعات آن نیز تاکنون تلاش‌های فراوانی انجام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =