خسارت ۵۰۰ میلیونی باران به اراضی شالیکاری رشت / ۲۵ درصد شالیزارها آسیب دیدند

0 64

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رشت با اشاره به خسارت ۵۰۰ میلیون تومانی باران به شالیزارهای رشت گفت: ۲۵ درصد اراضی شهرستان خسارت زد.

عصر کاسپین/ مسعود اسدی‌پرور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر به ۱۶ هزار هکتار از اراضی شالیکاری در سطح شهرستان رشت خسارت وارد کرد اظهار داشت: ۶۲ هزار هکتار اراضی کاشت برنج در سطح شهرستان رشت وجود دارد که بارندگی‌های اخیر به ۲۵ درصد این اراضی خسارت زد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رشت با بیان اینکه شهرستان رشت بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ برخورداری از مزارع برنج است گفت: ۱۱ درصد اراضی شالیکاری کشور در شهرستان رشت وجود دارد و امسال محصولات برنج ۷ از اراضی این شهرستان برداشت شده و با مساعد شدن هوا، محصولات ۳۵ درصد اراضی نیز آماده برداشت است.

اسدی‌پرور با اشاره به مشکلات ناشی از بارش زیاد باران برای کشاورزان خاطرنشان کرد: بارش زیاد باران سبب خوابیدگی محصولات در حال رشد برنج شده و کشاورزان هنگام برداشت برنج با مشکل مواجه می‌شوند و از کیفیت محصول برنج می‌کاهد و بارش‌های اخیر بیش از ۵۰۰ میلیون تومان به اراضی شالیکاری در رشت خسارت وارد کرد.
وی ضرورت کمک به کشاورزان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در حوزه کمک به کشاورزان سال گذشته در خرید ماشین‌آلات کشاورزی، تجهیز و نوسازی اراضی کمک‌های خوبی به کشاورزان رشت شد و امیدواریم که کمک‌ها امسال ادامه داشته باشد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رشت با بیان اینکه این شهرستان سه دهم درصد از مساحت کشور را در اختیار دارد و یک درصد از تولیدات کشاورزی نیز متعلق به شهرستان رشت است گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۲۸۰ هزار تن شلتوک و ۱۶۰ هزار تن برنج سفید از شالیزارهای شهرستان رشت برداشت شود.

اسدی‌پرور با اشاره به میزان برداشت برنج از شالیزارهای سطح استان گیلان در سال گذشته عنوان کرد: سال گذشته حدود ۲۷۰ هزار تن شلتوک و ۱۴۸ هزار تن برنج سفید از شالیزارهای گیلان برداشت شد که امسال پیش‌بینی می‌شود ۸ الی ۱۰ درصد افزایش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال ۱۵ هزار تن کود بین کشاورزان شهرستان رشت توزیع شد و کشت برنج نیز در ۶۳ درصد از اراضی این شهرستان به‌صورت مکانیزه انجام شد خاطرنشان کرد: محصولات کشاورزی متعددی در این شهرستان کشت می‌شود که مهم‌ترین آنها محصول برنج است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رشت با اشاره به میزان اشتغال ایجاد شده بخش کشاورزی در کشور اظهار داشت: ۲۸ درصد افراد شاغل در شهرستان رشت در بخش کشاورزی فعالیت دارند و میانگین کشور در اشتغال بخش کشاورزی نیز حدود ۱۸ درصد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =