دستگیری راوی فیلم درگیری پمپ بنزین در رشت / اقدام متهم “هدفمند و مغرضانه” بود

0 63

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از دستگیری راوی فیلم درگیری در یکی از پمپ بنزین‌های رشت خبر داد و گفت: این فرد درگیری مذکور را سرقت روایت کرد که صحت نداشت.

عصر کاسپین/ سرهنگ علی رمضانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران‌ از دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی و راوی فیلم درگیری پمپ بنزین بلوار شهید قلی‌پور رشت خبر داد و اظهار داشت: در چند روز اخیر، فیلمی از درگیری در یکی از پمپ بنزین‌های رشت در فضای مجازی منتشر شد که انتشاردهنده فیلم به‌صورت هدفمند و مغرضانه آن را سرقت و نبود امنیت در شهر روایت کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت خاطرنشان کرد: با تحقیقات پلیس و اقدامات فنی، انتشاردهنده فیلم مذکور به جرم نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و القاء حس ناامنی در شهروندان پس از هماهنگی قضایی توسط ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شد.

رمضانی با اشاره به علت درگیری پمپ بنزین واقع در بلوار شهید قلی‌پور رشت گفت: پس از انجام تحقیقات لازم مشخص شد که موضوع اصلاً سرقت نبوده بلکه طرفین به‌خاطر اختلافات قبلی که با هم داشتند در محل پمپ بنزین با یکدیگر درگیر شدند و عاملان درگیری نیز دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان رشت با بیان اینکه انتشاردهنده فیلم درگیری مذکور با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد تصریح کرد: شهروندان بدون هماهنگی با پلیس و مقام قضایی هیچ مستندی از دوربین‌های مداربسته را در اختیار افراد مختلف قرار ندهند.

رمضانی ابراز داشت: تشویش اذهان عمومی جرم است و هر کسی که به قصد تشویش اذهان عمومی اقدام به نشر اکاذیب کند و یا فیلم و مواردی غیرواقعی در دسترس دیگران قرار دهد که بر خلاف حقیقت بوده مجرم است‌.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت افزود: اصحاب رسانه و فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز از انتشار اخبار غیرموثق که باعث ایجاد خدشه در امنیت و ترس در شهروندان می‌شود اکیداً خودداری کنند.

رمضانی با بیان اینکه پلیس برای کنترل نزاع و درگیری در سطح شهر با افزایش واحدهای گشتی به‌طور ملموس و آشکار، اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار دارد گفت: به محض اعلام وقوع درگیری به مرکز فوریت ۱۱۰، نیروهای ما بلافاصله در محل حضور پیدا کرده و اقدام به صلح، سازش و کنترل نزاع می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =