سخنگوی وزارت خارجه: گیلان ایفاگر نقش کریدور ارتباطی بین همسایگان شمال و جنوب ایران است

0 56

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «گیلان» ایفاگر نقش کریدور ارتباطی بین همسایگان شمال و جنوب ایران است و باید از ظرفیت‌های آن به خوبی بهره گرفت.
عصر کاسپین/ سیدعباس موسوی عصر امروز در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ضمن تشریح اهداف سفر خود اظهار داشت: به‌دلیل انتصاب بنده به‌عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو و همچنین شناخت ظرفیت‌ استان‌های همجوار جمهوری آذربایجان و بررسی ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی به استان گیلان سفر کردم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب منطقه آزاد انزلی و نقش موثر آن در برقراری ارتباط با کشورهای همجوار بیان کرد: زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود در این منطقه می‌تواند نقش کریدور ارتباطی بین کشورهای شمالی و جنوبی کشور را ایفا کند.

موسوی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های منطقه آزاد انزلی در حال گسترش است خاطرنشان کرد: استان زرخیز گیلان و به‌ویژه منطقه آزاد انزلی نقش موثری در گسترش ارتباطات ما با کشورهای همسایه دارد و باید به‌خوبی از این ظرفیت‌ها بهره ببریم.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این دیدار به ظرفیت‌های این منطقه در حوزه ترانزیت بین قاره‌ای و ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر اشاره کرد و افزود: اتصال منطقه آزاد انزلی به شبکه ریلی کشور و تکمیل زیرساخت‌های مکمل بندر کاسپین به‌منظور افزایش درآمدهای ارزی برای استان و کشور از جمله اولویت‌های کاری ما است.

محمد ولی روزبهان راهبرد این منطقه را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: تبدیل شدن این منطقه به پایگاه صادرات و ترانزیت کالا به اوراسیا و روسیه از جمله اهداف راهبردی ما است و علاوه بر این گسترش ارتباطات با کشورهای اروپایی و آسیایی و افزایش توان صادراتی کشور نیز مد نظر است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای همسایه از طریق منطقه آزاد انزلی افزایش پیدا کرده است گفت: منطقه آزاد انزلی در گسترش مبادلات میان ایران و روسیه و چین نقش به‌سزایی دارد و بنا داریم که ظرفیت صادراتی این منطقه به روسیه را گسترش دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =