معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری رشت: حمایت از طرح های گردشگری ، ایجاد اشتغال ۱۰ برابری

0 53

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرستان رشت گفت: با توجه به جذابیت های طبیعی شهرستان و با حمایت از طرح های گردشگری می توانیم تعداد شاغلین این حوزه را تا ۱۰ برابر افزایش دهیم.

عصر کاسپین/ سیده زهرا میراعلمی در جلسه بررسی و شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری شهرستان در حوزه صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه امروزه گردشگری به دلیل ارزش افزوده ای که ایجاد می کند، به عنوان یک صنعت پر رونق مطرح است، اظهار داشت: با توجه به ظرفیتهای زیست محیطی متنوع در شهرستان و این امر که در سال رونق و جهش تولید قرار داریم، ضروری است نسبت به ساماندهی مسافرکاشانه ها اقدام کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در هتل ها و سایر مراکز حوزه گردشگری در شهرستان مشغول به کار می باشند، خاطر نشان کرد: با توجه به جذابیت های طبیعی شهرستان و با حمایت از طرح های گردشگری می توانیم این تعداد را به ۱۰ برابر افزایش دهیم.

وی با ارائه گزارشی از میزان تسهیلات پرداخت شده به فعالین بخش صنایع دستی گفت: در سال گذشته به ۲۳ طرح در حوزه صنایع دستی مبلغی بالغ بر ۴۳۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است و لازم است با برگزاری جلسات مستمر در این خصوص گام های موثرتری برداشته شود.

میراعلمی حمایت از اجرای طرح های سرمایه گذاری به خصوص در حوزه تولید صنایع دستی و گردشگری را امری ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به طرح روستای بدون بیکار و همچنین طرح یک روستا، یک محصول از سوی صندوق کارآفرینی امید، باید نسبت به شناسایی روستاهای مستعد جهت دریافت تسهیلات، در حوزه صنایع دستی و گردشگری اقدام لازم صورت پذیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =