ممنوعیت عرضه و ذبح دام در سطح شهر رشت؛ برخورد قانونی در انتظار متخلفان است

0 62

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت از ممنوعیت عرضه و ذبح دام در سطح شهر به‌دلیل شیوع کرونا خبر داد و گفت: برخورد قانونی در انتظار متخلفان است.

عصر کاسپین/ مرتضی عاطفی اظهار داشت: به علت شیوع تب کریمه کنگو و طبق مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا مصوب شد جهت جلوگیری از گسترش و ابتلای مردم به این بیماری‌ها خرید و فروش دام زنده در سطح شهر ممنوع است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت با بیان اینکه یک مرکز واحد برای فروش و ذبح دام در نظر گرفته شده است بیان کرد: طبق تصمیمات اخذ شده میدان دام کاسپین واقع در کیلومتر ۵ جاده سراوان به فومن و جنب کشتارگاه دام نمونه گیلان برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه در مرکز مذکور دامپزشکان و مسئولان اداره بهداشت حضور فعالی دارند و بر چگونگی خرید و فروش و ذبح دام‌ها نظارت می‌کنند عنوان داشت: از مردم خواهشمندیم که از خرید و فروش دام در سطح شهر خودداری کرده و برای انجام فریضه قربانی تنها به مرکزی که اعلام شده است مراجعه کنند.

عاطفی خاطرنشان کرد: تمام فروشندگان دام در مرکز تعیین شده برای این کار حضور پیدا می‌کنند و از مردم درخواست داریم که تنها با مراجعه به این مرکز ذبح دام و انجام فریضه قربانی را انجام دهند زیرا خرید و فروش دام و قربانی کردن غیر از مکان تعیین شده ممنوع است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت از برخورد قانونی با متخلفان و کسانی که برای خرید و فروش دام به مرکز مذکور مراجعه نمی‌کنند خبر داد و افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در خصوص عرضه دام با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرید تا با متخلفان برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه همکاران ما در حوزه خدمات شهری شهرداری رشت در این ایام به‌طور شبانه‌روز پاسخگوی شهروندان هستند و به تخلفات مربوط به خرید و فروش دام رسیدگی می‌کنند تصریح کرد: نظارت جدی بر روی رعایت نکات بهداشتی در خصوص عرضه و ذبح دام انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 15 =