نماینده لاهیجان در مجلس خبر داد: پیگیری برای تامین خسارت های باران به شالیزارهای گیلان/ مشکل کمبود آب شرب در منطقه

0 69

نماینده لاهیجان و سیاهکل در خانه ملت گفت: اعتبارات استانی جوابگوی جبران خسارت های اخیر باران به شالیزارهای گیلان نیست.

عصر کاسپین/ رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت : بارش های اخیر در شهرستان های لاهیجان ، ۹۳۵ میلیارد ریال و در سیاهکل ۴۳۷ میلیارد ریال خسارت برجا گذاشت و اعتبارات استانی جوابگوی جبران این میزان از خسارت ها به ویژه در بخش کشاورزی نیست.

فرخی با اشاره به تلاش نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی برای تامین اعتبارات لازم برای جبران خسارت های اخیر بارندگی در استان افزود : در این راستا رایزنی ها و مکاتبات با وزارت خانه های مربوطه انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به مشکل کمبود آب آشامیدنی در سیاهکل و لاهیجان گفت : آب آشامیدنی شهرستان لاهیجان از ۳ منبع تصفیه خانه بزرگ گیلان ، تصفیه خانه شهید خوش سیرت و چاه‌ها و چشمه های موجود تامین می‌شود که در بخش سوم به دلیل خشک‌شدن و کاهش دبی خروجی چشمه‌ها و چاه ها و فرسودگی لوله‌ها دچار مشکل کمبود آب آشامیدنی هستیم.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود : پیگیری های لازم برای تامین اعتبارات تکمیل و نوسازی شبکه آبرسانی در این ۲ شهرستان در حال انجام است.

فرخی در ادامه گفت: ۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه زباله‌سوز لاهیجان به شهرداری این شهر تخصیص داده شد که به علت مشکلات زیست محیطی، تلاش می شود این زباله سوز در شهرک صنعتی تموشل لاهیجان ساخته شود.
وی با اشاره به تلاش برای رونق صنعت گردشگری در لاهیجان و سیاهکل گفت : ۷۰ درصد مواهب گردشگری در گیلان خدادادی است و فقط ۳۰ درصد آن نیاز به مدیریت مالی و ساماندهی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + سیزده =