۱۲ سامانه هوشمند راهداری در محورهای گیلان راه‌اندازی می‌شود

0 58

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: به زودی ۱۲ سامانه هوشمند راهداری در جاده‌ها و محورهای گیلان راه‌اندازی می‌شود.

عصر کاسپین/ فریبرز مرادی با بیان اینکه اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان تمهیدات و برنامه‌های خوبی جهت ارتقاء به‌کارگیری از سیستم‌های ثبت تخلف هوشمند در جاده‌های استان در دست دارد اظهار داشت: به زودی ۱۲ سامانه هوشمند راهداری دیگر در جاده‌ها و محورهای گیلان راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان استفاده از تجهیزات نوین جاده‌ای برای کنترل ترافیک در شریان‌ها و محورهای استان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: تاکنون ۵۲ سامانه را با هدف اعمال کنترل‌های جاده‌ای و ترافیک در استان گیلان راه‌اندازی کردیم که تعداد این سامانه‌های در آینده نزدیک افزایش پیدا می‌کند.

مرادی نصب ۴۲ دستگاه تردد شمار در جاده‌ها و محورهای گیلان را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این استان در تمام ایام سال همواره شاهد ورود و خروج مسافران است تصریح کرد: ارتقاء تجهیزات و سامانه‌های الکترونیکی نصب شده در سطح شریان‌های گیلان یکی از برنامه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌‌‌ای استان محسوب می‌شود.
مرادی فرسودگی ماشین‌آلات را یکی از عمده‌ترین موضوعات پیش‌روی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان تلقی کرد و ابراز داشت: تمام سعی و تلاش ما در مجموعه راهداری گیلان این است که با تأمین و تخصیص اعتبارات لازمه از سوی مرکز نسبت به نوسازی این ناوگان در سطح شهرستان‌های استان اقدام کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان انجام اقدامات لازم در راستای رفع نقاط پرحادثه راه‌های استان در طول سال را از اولویت‌های این اداره کل دانست و تصریح کرد: علاوه بر این‌ها همزمان با تأمین اعتبارات، امسال اقدامات بسیار خوبی نیز در راستای نگهداری از شریان‌های اصلی و فرعی استان انجام شده است.

وی طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها را از جمله اقداماتی که راهداری نسبت به آن اقدام کرده است خواند و گفت: نصب تابلو و کف نوشته، آشکارسازی محدوده مدارس، نصب چراغ‌های راهنمایی و نقاشی دیوار محوطه مدارس با طرح‌های دارای مفاهیم آموزشی ترافیکی از جمله اقدامات انجام شده در این بخش محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از تنوع و گستردگی شبکه راه‌های استان، شرایط اقلیمی و جوی خاص حاکم بر آن سخن گفت و اظهار داشت: رطوبت بالا، گردشگرپذیر بودن و تردد بی‌وقفه در سطح محورهای استان موجب تسریع آسیب به راه‌ها می‌شود که این امر اهمیت و جایگاه ویژه اجرای عملیات راهداری را نمایان می‌سازد.

وی با بیان اینکه تخلفات ترافیکی متوجه آحاد جامعه می‌شود و جریمه‌های اخذ شده نیز به هیچ وجه با آسیب‌های جدی که به راه‌ها به‌‌عنوان سرمایه‌های ملی وارد می‌شود مطابقت ندارد تصریح کرد: از رانندگان وسائط نقلیه سنگین می‌خواهیم با رعایت میزان مجاز حمل بار، به نوبه خود در ارتقاء ایمنی تردد سهیم شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − هفده =