استاندار گیلان: هموطنان مسافرت‌ها را به زمان دیگری موکول کنند

0 49

استاندار گیلان گفت: گیلان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد لذا از مسافران درخواست داریم به این استان سفر نکنند.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت استان گیلان از حیث شیوع کرونا اظهار داشت: با توجه به اینکه این استان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد لذا از هموطنان انتظار داریم که از سفر به گیلان خودداری کرده و آن را به زمان دیگری موکول کنند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه برخی شهرستان‌های استان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند اما مردم در این روزها و شب‌ها با درک صحیح از شرایط موجود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای امام حسین(ع) عزاداری کردند.

زارع با اشاره به کاهش ورود مسافران به گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل تصریح کرد: در ایام نوروز و تابستان همواره مسافران و گردشگرانی از سراسر کشور به گیلان سفر می‌کردند و امسال با توجه به شیوع کرونا مسافرت‌ها به استان کاهش یافت.
نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: با توجه به وضعیت استان از مسافران و گردشگران انتظار داریم و مجدداً تاکید می‌کنیم که برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌هایشان و مردم گیلان در تعطیلات پیش رو به این استان سفر نکنند.

استاندار گیلان عنوان کرد: گیلانیان محب اهل‌بیت(ع) که خارج از استان گیلان ساکن هستند و همواره بر اساس رسوم پیشین در چنین ایامی به زادگاه و شهر خود سفر می‌کردند، لذا از آنان نیز انتظار داریم که امسال در تعطیلات تاسوعا و عاشورا به زادگاه خود سفر نکنند و مسافرت را به زمان دیگری موکول کنند.

زارع با اشاره به مهم‌ترین عوامل شیوع ویروس کرونا از نظر کارشناسان وزارت بهداشت و درمان تصریح کرد: کارشناسان وزارت بهداشت و درمان و همچنین سازمان بهداشت جهانی مهم‌ترین عامل شیوع ویروس کرونا را مراودات اجتماعی و ارتباط مردم با یکدیگر عنوان کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + نوزده =