رئیس‌کل دادگستری گیلان: محدوده “طرح هادی” در مناطق مختلف استان بازنگری می‌شود

0 54

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: حدود فعلی طرح هادی در مناطق مختلف استان گیلان بازنگری می‌شود.

عصر کاسپین/ حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی امروز در حاشیه بازدید اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان گیلان از اراضی ملی شهرستان رضوانشهر با تاکید بر ضرورت حفظ بیت‌المال و حقوق مردم اظهار داشت: این شورا با بازدیدهای مستمر و پیگیری‌های دقیق خود مانع از آسیب زدن به اراضی ملی و منابع طبیعی می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه بر عملکرد دستگاه‌های متولی در حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی نظارت دقیق می‌شود گفت: بدون هیچ مماشاتی با متجاوزان به عرصه‌های ملی به‌طور قانونی و قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های گیلان وظیفه خطیری در راستای مبارزه با تصرف اراضی دارند تصریح کرد: مسئولان ادارات مذکور می‌توانند با هرگونه تخلفی در این حوزه برخورد کنند و رفع تصرف اراضی ملی توسط این ادارات نیاز به تشکیل پرونده در محاکم قضایی ندارد.
خلیلی ضرورت حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی به‌عنوان یک سرمایه ارزشمند خدادادی را یادآور شد و اظهار داشت: دستگاه قضا با تمام توان مقابل متجاوزان و تعدی کنندگان به اراضی ملی و منابع طبیعی خواهد ایستاد و به طور قانونی با این افراد برخورد قاطعانه خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه دستگاه قضائی اجازه افزایش سطح اراضی تحت پوشش طرح هادی در گیلان را نخواهد داد افزود: علاوه بر این، بازنگری در حدود فعلی طرح هادی در مناطق مختلف استان گیلان نیز در دستور کار است.

خلیلی با انتقاد از سوءاستفاده برخی افراد از ظرفیت های قانونی مانند طرح هادی برای دست‌اندازی به اراضی ملی خاطرنشان کرد: دستگاه قضا در صیانت از حقوق مردم و حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی قاطع است و در این راه با کسی مماشات نمی‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =