رئیس مجمع نمایندگان گیلان: کشور ظرفیت‌های داخلی زیادی برای عبور از تحریم‌ها دارد

0 49

رئیس مجمع نمایندگان گیلان ضرورت حمایت از محصولات استراتژیک کشاورزی را مورد تأکید قرار داد و گفت: کشور پتانسیل‌های داخلی زیادی برای عبور از سد تحریم‌ها دارد.

عصر کاسپین/ احمد دنیامالی با بیان اینکه باران‌های موسمی مرداد ماه امسال معادل ۵۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان و شالیکاران استان گیلان خسارت زده است اظهار داشت: تعیین تکلیف پرداخت خسارت به شالیکاران گیلانی امری است که با جدیت در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان سفر چند روز گذشته معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: یکی از مباحثی که در این سفر و در جلساتی که با معاون رئیس‌جمهور مطرح شد وضعیت شالیکاران گیلانی و آسیب‌های متعددی است که به سبب بارش باران به آنان وارد شد.

دنیامالی اهتمام نمایندگان گیلانی حاضر در مجلس و مجمع نمایندگان استان برای حمایت از شالیکاران گیلانی و پرداخت خسارت به آنان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در همین راستا مجمع نمایندگان استان گیلان با وزیر جهاد کشاورزی، دیگر وزارتخانه‌های مرتبط و سازمان برنامه‌ و بودجه رایزنی‌های لازم را انجام می‌دهد.
نماینده مردم بندرانزلی در مجلس از طرح موضوع خسارات وارده به شالیکاران گیلانی در نشست کمیسیون کشاورزی با وزیر جهادکشاورزی و امیدواری جهت جبران بخشی از خسارت‌ها را متذکر شد و افزود: قصد داریم با استفاده از ظرفیت‌های مختلف پیش‌بینی‌شده در قانون و رایزنی با مسئولان از کشاورزان گیلانی حمایت به عمل آوریم.

وی اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه کشورمان را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه باید از این شرایط ایجاد شده به نفع خودمان و برای ایجاد تحرک بیشتر در زنجیره تولید استفاده کنیم ابراز داشت: تحریم‌ها تهدید نیستند بنابراین باید به جای فرصت‌سوزی به دنبال راهکارهایی جهت گذر این وضعیت و توسعه اقتصادی باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان توجه بیشتر به نخبگان و نسل‌های جوان از یک سو و تکیه بر توانمندی‌های داخلی را دو مؤلفه بسیار مهمی که برای تحقق شعار جهش تولید مورد نیاز است تلقی کرد و گفت: اقداماتی که در سال گذشته در راستای ایجاد تحرک در اقتصاد و تولید انجام شد مجموعاً مطلوب بودند اما این اقدامات ناکافی است.

دنیامالی کشاورزی و تولید محصولات استراتژیکی نظیر برنج در کشور را نیز از جمله بخش‌های مهم راهبرد جهش تولید و توسعه پایدار تلقی کرد و اظهار داشت: تحریم‌ها آثار مخربی دارند و این موضوع بر کسی پوشیده نیست اما آنچه که در اینجا اهمیت بیشتری دارد بها دادن به ظرفیت‌های تولید در بخش‌های مختلف اقتصادی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس انجام یک برنامه‌ریزی دقیق برای تبدیل تهدیدها به فرصتی جهت شکوفایی نهضت ساخت داخل را رویکردی که باید بیشتر از مورد توجه مسئولان قرار گیرد دانست و عنوان کرد: اقتصاد استانی مانند گیلان علاوه بر حوزه‌های دیگر بر پایه کشاورزی و تولید برنج است بنابراین باید از فعالان آن حمایت شود.

وی نگاه به پتانسیل‌های داخلی برای عبور از سد تحریم‌ها و افزایش سهم صادراتی کشورمان در بخش محصولات صنعتی و کشاورزی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بها دادن به تولیدات داخلی امری است که باید به آن توجه کنیم از طرفی باید آگاه باشیم که ما در یک شرایط ویژه و حساس و در یک جنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =