ضرروت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس گیلان؛ آموزش در مناطق قرمز همچنان غیرحضوری است

0 84

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: در صورت قرمز شدن هر کدام از مناطق استان از حیث شیوع کرونا، آموزش به دانش‌آموزان به شکل غیرحضوری انجام می‌شود.

عصر کاسپین/ محمد رحمتی صبح امروز در جمع خبرنگاران استفاده از ماسک توسط دانش‌آموزان را برای حضور در کلاس‌های درس امری ضروری خواند و اظهار داشت: در صورت قرمز شدن هر کدام از مناطق استان گیلان از حیث شیوع کرونا، آموزش به دانش‌آموزان به شکل غیرحضوری انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ۱۵ شهریور را موعد آغاز سال تحصیلی جدید اعلام کرد و با بیان اینکه امسال ۳۳۸ هزار و ۸۳۱ دانش‌آموز در ۳ هزار و ۸۵۷ مدرسه در گیلان داریم عنوان کرد: ۳۰ هزار و ۹۸۲ کلاس اولی امسال در استان ثبت‌نام کرده‌اند از طرفی رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مدارس در دستور کار قرار دارد.

رحمتی استراتژی آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید را بر مبنای سلامت دانش‌آموزان اعلام کرد و با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته فرصت کافی برای برنامه‌ریزی جهت مقابله با کرونا نداشتیم افزود: گندزدایی مدارس گیلان انجام شده است و مدارس آماده پذیرش دانش‌آموزان طبق برنامه اعلام شده هستند.
وی همکاری دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها با آموزش و پرورش جهت ضدعفونی کردن هر روزه مدارس گیلان طبق ابلاغ استانداری را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: بابت ضدعفونی و گندزدایی ما هیچ مشکلی در گیلان نداریم زیرا علاوه بر مساعدت دستگاه‌ها خود مدارس استان هم امکانات لازم برای این کار را دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ضرورت ورود همه دانش‌آموزان به مدارس با ماسک و اهتمام ویژه اولیاء و خانواده‌ها نسبت به این موضوع را خواستار شد و ابراز داشت: حداقل فاصله‌گذاری اجتماعی که در مدارس آن را رعایت خواهیم کرد یک متر است و از بابت فضای آموزشی هم مشکل خاصی در استان گیلان نداریم.

رحمتی طراحی مدل‌های مختلفی از پذیرش دانش‌آموران در مدارس گیلان طبق اعلام نظر ستاد ملی کرونا و شرایط شیوع بیماری در مناطق مختلف استان را متذکر شد و بیان داشت: اگر وضعیت سفید باشد دانش‌آموزان عادی به مدارس می‌روند اما اگر وضعیت قرمز باشد تحت هیچ عنوان دانش‌آموز را به مدرسه نمی‌آوریم.

وی با تأکید بر اینکه اگر وضعیت شیوع کرونا در مناطقی از استان گیلان قرمز باشد تمام آموزش از طریق فضای مجازی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: شبکه ملی آموزش دانش‌آموزان موسوم به شبکه شاد کاملاً برای استفاده معلمان و دانش‌آموزان آماده است و اخیراً هم ظرفیت‌های جدیدی از این شبکه رونمایی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ورود شبکه‌های سیما جهت پخش برنامه‌های آموزشی برای دانش‌آموزانی که به شبکه شاد دسترسی ندارند را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: پوشش سیما در استان گیلان بالای ۹۸ درصد است برای مابقی دانش‌آموزانی که تلویزیون ندارند هم قصد داریم از تلفن ثابت استفاده کنیم.

رحمتی از تولید محتوای صوتی توسط آموزش و پرورش خبر داد و با بیان اینکه دانش‌آموزان با شماره‌گیری تلفن ثابت می‌توانند فایل صوتی دروس مورد نظر خود را گوش بدهند افزود: قرار است شرکت مخابرات با آموزش و پرورش گیلان همکاری کند که یا هزینه این تلفن‌ها رایگان باشد و یا با حداقل قیمت به خانواده‌ها ارائه شود.

وی چاپ یکسری خودآموز ویژه دانش‌آموزانی که حتی به تلفن ثابت هم دسترسی ندارند را از دیگر تمهیدات آموزش و پرورش گیلان برای سال جدید تحصیلی خواند و عنوان کرد: این درسنامه‌ها از طریق راهبران آموزشی و یا خود معلمان به این دسته از دانش‌آموزان تحویل و سپس در انتهای کار هم از آنان آزمونی گرفته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان زمان آموزش غیرحضوری برای دانش‌آموزان ابتدایی را ۲۵ دقیقه، برای مابقی پایه‌ها ۳۰ دقیقه و برای دانش‌آموزان متوسطه را ۳۵ دقیقه اعلام کرد و گفت: تمام مدارس شهری گیلان به شبکه ملی اطلاعات متصل بوده و بالای ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان هم متصل شده‌اند.

رحمتی از در اختیار گذاشتن اینترنت رایگان برای مدارس خبر داد و با اشاره به اینکه به سایر مدارس هم قرار است اینترنت بی‌سیم تحویل داده شود تصریح کرد: در روستاها با توجه به اینکه تعداد دانش‌آموزان آن‌ها کم است ما مشکلی در بحث برگزاری کلاس‌های حضوری با رعایت کامل اصل فاصله‌گذاری اجتماعی نداریم.

وی اجرای مدیریت هوشمند به جای مدیریت سنتی و قدیمی در آموزش و پرورش را نیاز ضروری جامعه کنونی ما تلقی کرد و اظهار داشت: مدیران مدارس با انعطاف خاصی برنامه‌ریزی‌های لازم را برای معلمان و دانش‌آموزان انجام می‌دهند تا در صورت زرد یا قرمز شدن شیوع کرونا مدل آموزش هم به سرعت تغییر پیدا کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =