هدف‌گذاری صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری کالا در گیلان؛ واحد‌های تولیدی راکد استان احیاء می‌شود

0 45

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان از استمرار احیاء واحدهای تولیدی راکد در استان خبر داد و گفت: امسال معادل ۶۰۰ میلیون دلار صادرات کالا از گیلان هدفگذاری شده است.

عصر کاسپین/ آرش فرزام‌صفت اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و طرح‌های جهش تولید در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: امسال معادل ۶۰۰ میلیون دلار صادرات کالا از گیلان هدفگذاری شده است که با توجه به پتانسیل‌های موجود انتظار داریم به شکل کامل تحقق پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان میزان صادرات کالای استان که در سال گذشته هدفگذاری شده بود را ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و ابراز داشت: بر اساس آمارها با توجه به حرکت‌های خوبی که انجام شد میزان صادرات کالا استان گیلان از میزان هدفگذاری شده آن در سال گذشته فراتر رفت و به عدد ۵۸۰ میلیون دلار رسید.

فرزام‌صفت کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی برای ادامه دادن فرآیند کارشان در شرایطی که مشکلات زیادی فعالیت‌های آنان را تحت تأثیر قرار داده است مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: نداشتن سرمایه در گردش یکی از چالش‌های واحدهای تولیدی و صنعتی کشور و استان گیلان است که برای رفع آن چاره‌اندیشی می‌شود.
وی از معرفی واحدهای تولیدی و صنعتی استان گیلان به بانک‌های عامل جهت دریافت سرمایه‌ در گردش معادل ۸۱۵ میلیارد تومان در ماه‌های گذشته خبر داد و در تشریح بیشتر این مطلب خاطرنشان کرد: طبق آمارها تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ توسط بانک‌های عامل پرداخت شده و روند آن نیز همچنان ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی را از جمله اولویت‌هایی که در استان در دستور کار قرار دارد خواند و عنوان کرد: در سال مزین به جهش تولید و با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنیم بسترهای تحقق این اهداف به خوبی در گیلان پیاده‌‌سازی شود.

فرزام‌صفت با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری داخلی در گیلان متوقف نشده است و واحدهای دانش‌بنیانی که در استان موجود هستند از ظرفیت آن‌ها به خوبس استفاده می‌شود تصریح کرد: تمام تلاش دولت و دستگاه‌های متولی این است که از راهکارهای مختلف و با اتخاذ سیاست‌هایی فرصت‌های شغلی جدیدی را در کشور و استان‌ها ایجاد کند.

وی کاهش نرخ بیکاری در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف به یکسری تمهیدات لازم جهت ایجاد اشتغال نیاز است اظهار داشت: به غیر از ایجاد فرصت‌های جدید شغلی، بحث تثبیت اشتغال و پایدار کردن نیز یک سیاست مهم دیگر است که تلاش می‌کنیم این مهم در استان گیلان به خوبی عملیاتی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 11 =