۱۷۴ نفر امسال در تصادفات جاده‌ای استان گیلان جان خود را از دست دادند

0 35

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه امسال تعداد جان‌باختگان حوادث جاده‌ای در استان ۱۵ درصد کاهش داشته است گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۴ نفر در تصادفات جاده‌ای گیلان کشته شدند.

عصر کاسپین/ سرهنگ جاور صفاری امروز در جمع خبرنگاران موتورسواران، راکبان موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده را از جمله بیشترین افرادی که همواره در معرض خطر و بروز حوادث ترافیکی هستند خواند و اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۴ نفر در تصادفات جاده‌ای استان گیلان جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پلیس راه همواره با اجرای یکسری از برنامه‌های آموزشی به ویژه در مناطق حاشیه‌ای و روستاها در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک تلاش می‌کند ابراز داشت: برگزاری برنامه‌هایی برای دارندگان موتورسیکلت و اهداء کلاه ایمنی به آنان از جمله اقداماتی است که همواره اجرایی می‌شوند.

صفاری استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسیکلت سواران و راکبان آن‌ها را امری که به کاهش آمار جان‌باختگان سوانح رانندگی در استان گیلان کمک می‌کند اعلام کرد و در همین زمینه تصریح کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز و عجله و شتاب در حین رانندگی از جمله برخی عوامل مؤثر در افزایش تعداد کشته شدگان تصادفات جاده‌ای است.
وی با اشاره به اینکه طبق آمار و ارقام تعداد کشته شدگان تصادفات جاده‌ای استان گیلان در ۵ ماهه نخست امسال ۳۱ نفر کمتر از مدت مشابه آن در سال گذشته است خاطرنشان کرد: ترافیک امروزه از مهم‌ترین موضوعات کشوری محسوب می‌شود که باید در راستای ارتقاء فرهنگ آن در سطح جامعه آموزش‌های لازم داده شود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان هدف و رویکرد مهم پلیس راه را حفظ و استمرار انضباط ترافیکی و برنامه‌‌ریزی برای روانسازی و تسهیل در عبور و مرور جاده‌ای ارزیابی کرد و افزود: بهترین راه برای پیشگیری از وقوع تصادفات ناگوار ترافیکی آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به رانندگان است.

صفاری با بیان اینکه اگر آموزش قوانین ترافیکی از دوران کودکی آغاز بشود می‌تواند در دراز مدت از بروز حوادث دلخراش رانندگی جلوگیری به عمل آورد اظهار داشت: همکاری مردم و آحاد جامعه نقشی تعیین کننده در بحث ارتقاء فرهنگ ترافیک دارد که برای رسیدن به این هدف باید آموزش‌های کاربردی را از سنین پایه شروع کنیم.

وی توجه به مهندسی ترافیک، آموزش، فرهنگ‌سازی و اجرای مقررات را از جمله مواردی که اجرایی کردن آن‌ها سبب کاهش تصادفات رانندگی می‌شود تلقی کرد و ابراز داشت: رانندگی در جاده‌های استان گیلان به ویژه در نقاط فرعی باید با دقت فراوانی انجام شود و لازم است مسافران و افراد غیربومی به این امر توجه کنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان شیوع ویروس کرونا در کشور و هشدارهای مکرر ستاد ملی مقابله با کرونا در جهت پرهیز از سفرهای غیرضروری توسط مردم را نیز مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: از همه مردم تقاضا داریم در شرایط فعلی ترددهای خود را به حداقل برسانند تا شاهد گسترش شیوع کرونا نباشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 15 =