آمادگی اوقاف برای اجرای طرح مسکن ماندگار در مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: این اداره‌کل با توجه به داشتن اراضی وقفی در حوزه شهری و روستایی این آمادگی را دارد تا طرح مسکن ماندگار را برای خانه‌دار کردن مردم در استان اجرا کند.

0 35

سرپرستی مازندران/ حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی صبح امروز در جلسه سرمایه‌گذاری موقوفات مازندران اظهار کرد: افزایش بهره‌وری موقوفات در کاربری‌های مسکونی، تجاری و کشاورزی یکی از اهداف و برنامه‌های اوقاف مازندران به‌شمار می‌رود که این اقدامات در راستای افزایش اجرای نیت موقوفات و بهره‌گیری بیشتر جامعه هدف از عوائد وقف صورت می‌گیرد.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: اراضی موقوفه با کاربری مسکونی در استان وجود دارد که اوقاف مازندران این آمادگی را دارد تا در قالب طرح مسکن ماندگار اقدام به ایجاد منازل مسکونی در اراضی وقفی کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران یکی از اهداف اجرای طرح مسکن ماندگار را خانه‌دار کردن جوانان، زوج‌های جوان و مستاجران دانست و تصریح کرد: با اجرای طرح مسکن ماندگار موقوفات با کاربری مسکونی استان نیز احیا می‌شوند.

حیدری از اجرای بیش از ۲۰۰ پروژه عمرانی بزرگ و کوچک موقوفات و بقاع متبرکه در مازندران خبر داد و گفت: این پروژه‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم، به افزایش بهره‌وری در وقف، افزایش اجرای امینانه نیت واقف و افزایش سطح تولید کمک می‌کند.

وی خاطر‌نشان کرد: یکی از برنامه‌های اوقاف مازندران برای تحقق جهش تولید ایجاد سرمایه‌گذاری‌های زودبازده و بلند‌مدت در اراضی وقفی استان است که برنامه‌ریزی‌های خوبی در این زمینه شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × سه =