ارتقای شاخص برخورداری از تخت‌های بیمارستانی در گیلان؛ ۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان تالش هزینه شد

0 44

استاندار گیلان از ارتقای شاخص برخورداری از تخت‌های بیمارستانی در استان خبر داد و گفت: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز بیمارستان تالش هزینه شد.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع امروز در حاشیه افتتاح بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی شهید نورانی شهرستان تالش که توسط رئیس جمهوری از طریق ارتباط تصویری انجام شد اظهار داشت: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت بهداشت و درمان برای تجهیز و خریداری امکانات مورد نیاز بیمارستان تالش هزینه شد.

استاندار گیلان به هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای احداث بیمارستان تازه ساخت تالش توسط دولت اشاره کرد و با تأکید بر اینکه ساخت و تکمیل بیمارستان جامع کامل هم در دستور کار است افزود: امیدواریم با تلاش راه و حمایت سازمان برنامه و بودجه، شاهد بهره،برداری از بیمارستان ۴۲۰ تخت خوابی لاکان رشت تا قبل از پایان دولت باشیم.

زارع رسیدن گیلان به میانگین کشوری شاخص برخورداری از تخت‌های بیمارستانی را هدفی که در دستور کار قرار گرفته است اعلام کرد و اظهار داشت: تا قبل از آغاز دولت یازدهم، شاخص برخورداری از تخت‌های بیمارستانی در گیلان به ازای هر هزار نفر ۱.۲۱ درصد بود که این عدد اکنون به ۱.۵۱ درصد ارتقا پیدا کرده است.
نماینده عالی دولت در استان گیلان از افزوده شدن تجهیزات و امکانات جدیدتر در ماه‌های آینده به بیمارستان تالش خبر داد و تصریح کرد: بیمارستان جدید تالش به سبب قرارگرفتن در مسیر ترانزیتی و موقعیت خاص می‌تواند نقش مؤثری در سلامت مردم این شهرستان داشته باشد و سطح خدمات‌رسانی در منطقه را افزایش دهد.

استاندار گیلان روند انجام کار و ساخت بیمارستان تالش در ماه‌های اخیر را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این بیمارستان در ابتدای دولت تدبیر و امید تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با اقدامات خوب وزارت راه و شهرسازی و تأمین اعتبار زمینه بهره‌برداری رسمی از این بیمارستان با ظرفیت ۲۳۱ تخت فراهم شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان بیمارستان شهید نورانی تالش را در ارتقا شاخص سلامت مردم منطقه مؤثر تلقی کرد و اظهار داشت: بیمارستان قدیمی تالش با قدمت بیش از ۴ دهه با فرسودگی و ظرفیت محدود امکان پاسخگویی به بیماران و گردشگران را نداشت و احداث بیمارستان جدید یک ضرورت برای این منطقه بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + 5 =