استاندار گیلان: طرح‌های عمرانی استان نیاز به پیوست پدافند غیرعامل دارد

0 38

استاندار گیلان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی گیلان باید طرح‌های عمرانی و خدماتی را همراه با پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند تا موجبات توسعه استان فراهم شود.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با اشاره به اهمیت بالای موضوع پدافند غیرعامل اظهار داشت: یکی از اولویت‌های جامعه ما فرهنگ‌سازی درباره اهمیت موضوع پدافند غیرعامل به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل صیانت از سرمایه‌های ملی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل باید رویکرد فناورانه و دانش‌بنیان به خود بگیرد بیان کرد: ابتدا باید مشکلات و تهدیدهایی را که متوجه جامعه است را شناسایی و بررسی کرده و در نهایت راه‌حل‌های علمی را برای آنها پیدا کنیم و در این میان استفاده از ظرفیت‌های علمی ضرورت دارد.

زارع با اشاره به اینکه تقویت زیرساخت‌های پدافند غیر عامل درنهایت منجر به تقویت زیرساخت‌های کشور می‌شود عنوان کرد: باید تهدیدها در بخش‌های مختلف استان گیلان را شناسایی کنیم تا برای رفع آنها برنامه‌ریزی عملیاتی انجام شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه آموزش‌های مرتبط با موضوع پدافند غیرعامل در شرایط کرونایی باید از طریق فضای مجازی ارائه شده و در همین راستا سیاست‌گذاری شود افزود: مسئولان باید اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل را در دستور کار خود قرار دهند زیرا این کار از هدر رفت منابع جلوگیری می‌کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه طرح جامع پدافند غیرعامل یک برنامه راهبردی و عملیاتی در سطح کلان محسوب می‌شود گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی گیلان باید طرح‌های عمرانی و خدماتی را همراه با پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند تا موجبات توسعه استان را فراهم آوریم.

زارع از کارگروه‌های تخصصی پدافند غیرعامل گیلان خواست که تهدیدهای احتمالی استان را شناسایی و برای جلوگیری از وقوع آنها اقدامات لازم را انجام دهند و ابراز داشت: فضای محیطی باید برای تمام شهروندان امن و استاندارد باشد و در مکان یابی‌ها باید به این موارد توجه شود.

رئیس شورای پدافند غیرعامل گیلان راه‌حل جلوگیری از صرف هزینه‌های گزاف در زمان بحران را توجه به موضوع پیشگیری دانست و خاطرنشان کرد: پیشگیری همواره کم هزینه‌تر از اقدامات مقابله‌ای است لذا باید در این‌باره به حوزه پدافند غیرعامل و توسعه زیرساخت‌ها توجه شود.

وی با بیان اینکه کرونا به‌عنوان یک تهدید زیستی سرمایه‌های اقتصادی و انسانی جامعه را تخریب می‌کند عنوان داشت: در حال حاضر راه‌حل قطعی برای درمان و نابودی کرونا پیدا نشده است لذا باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، حجم تخریب‌های ناشی از شیوع این ویروس را کاهش دهیم.

استاندار گیلان با تاکید بر توجه به زمان‌بندی مشخص شده درباره تکمیل طرح جامع پدافند غیرعامل استان تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان گیلان باید برای به‌روزرسانی آمارها و اطلاعات مندرج در طرح جامع پدافند غیرعامل مشارکت کنند و پس از رفع نواقص، موارد مطرح شده را اجرایی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + 6 =