«اشتغالزایی» مهم‌ترین اولویت توسعه اقتصادی در گیلان است

0 39

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: اشتغالزایی، مهم‌ترین اولویت برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در گیلان است.

عصر کاسپین/ فرهاد دلق‌پوش امروز در دیدار با رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای رفع چالش‌ها و مشکلات پیش روی منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان آمادگی کامل داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه توجه و استفاده از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان، اقتصاد این شهرستان را متحول می‌کند گفت: فعال‌سازی ظرفیت‌ها و مصوبه قانونی منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان و بهره‌مندی مردم از مواهب این منطقه همواره حائز اهمیت است.

دلق‌پوش تلاش نمایندگان مردم در مجلس را در جهت رفع مشکلات و شکوفایی اقتصادی در گیلان موثر دانست و با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های قانونی نمایندگان سختکوش استفاده شود تصریح کرد: به‌همین خاطر پیگیر برگزاری نشستی با مجمع نمایندگان استان بودیم تا با استفاده از خرد جمعی، گامی در جهت بهبود وضعیت بخش‌های مختلف صنعت استان برداشته شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به اهداف برگزاری این نشست اشاره کرد و بیان داشت: در این نشست ها از نظرات و مطالبات نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای پیشرفت در امور استفاده می‌کنیم و این هم‌اندیشی‌ها قطعاً تاثیرگذار خواهد بود.

دلق‌پوش با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های خدادادی و نقش آنها در ایجاد اشتغال برای جوانان و اعتلای اقتصاد استان گیلان خاطرنشان کرد: در این حوزه چشم‌اندازهای مد نظر و تصویب شده جهت توسعه فعالیت‌های صنعتی که با رعایت چارچوب‌ها و حفظ مواهب طبیعی همراه است می‌تواند موجب اشتغالزایی و رشد اقتصاد استان شود.

وی در پاسخ به دغدغه نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس درباره توسعه صنعتی افزود: با شناسایی محلی مناسب در منطقه دیلمان می‌توان نسبت به احداث شهرک صنعتی غیرآلاینده و ایجاد صنایع تبدیلی و مرتبط با کشاورزی اقدام کرد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت حل و فصل مشکلات عمده استان و شهرستان حوزه انتخابی خود اظهار داشت: رصد و پالایش مشکلات واحدهای نیمه تعطیل و مشکل‌دار از جمله مواردی است که باید مورد توجه باشد.

رسول فرخی میکال خاطرنشان کرد: مشکلات واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی لاهیجان و سیاهکل باید در قالب کمیته‌ای دسته‌بندی و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام شود تا شاهد پویایی بیشتر بخش صنعت و اشتغال در منطقه باشیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس بیان داشت: زنجیره تامین و تولید پروژه‌های قابل احداث در لاهیجان وسیاهکل قابل احداث باید از ابتدا تا انتها مدنظر باشد و در عین حال با اقلیم بومی نیز سازگاری داشته باشد و در مقابل تحریم‌ها مقاوم باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + سه =