اشیاء عتیقه مربوط به دوره ساسانیان در گیلان کشف شد

0 108

فرمانده انتظامی گیلان از کشف اشیاء عتیقه در رودبار خبر داد و گفت: این اشیاء مربوط به دوره ساسانیان است و از فردی ۴۵ ساله در رودبار کشف شد.

عصر کاسپین/ سردار عزیز‌الله ملکی امشب در جمع خبرنگاران از کشف اشیاء عتیقه مربوط به دوره ساسانیان در رودبار خبر داد و اظهار داشت: ۲۸ قلم شیء عتیقه مربوط به دوره ساسانیان از فردی ۴۵ ساله در رودبار کشف شد و متهم نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه متهم موردنظر این اشیاء را در منزل خود مخفی کرده بود تصریح کرد: پس از انجام اقدامات لازم اطلاعاتی توسط ماموران انتظامی بخش خورگام، متهم شناسایی شد و نیروهای پلیس با هماهنگی قضایی به محل سکونت شخص اعزام شدند.

سردار ملکی با اشاره به مقدار اشیاء کشف شده از منزل فرد مذکور خاطرنشان کرد: پس از بازرسی منزل متهم، ۲۸ عدد سکه عتیقه کشف شد و متهم ۴۵ ساله نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.
وی با بیان اینکه کارشناسان میراث فرهنگی قدمت اشیاء عتیقه کشف شده را مربوط به دوره ساسانیان اعلام کردند ابراز داشت: پلیس بلافاصله پس از دریافت خبری مبنی بر فعالیت فردی در زمینه قاچاق عتیقه در شهرستان رودبار بررسی این موضوع را در دستور کار قرار داد.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه پلیس برخورد با اینگونه افراد را به‌جد دنبال می‌کند اظهار داشت: برخورد با قانون‌شکنان، سودجویان و اشراف اطلاعاتی در این زمینه از جمله فعالیت‌های شبانه‌روزی پلیس بوده و اجازه فعالیت به اینگونه افراد را نمی‌دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =