اعتراض نماینده ولی‌فقیه در گیلان به فساد اداری در استان؛ بی‌بند و باری‌ فرهنگی از منکرات مشهود جامعه است

0 80

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به فساد اداری و بی بند و باری‌های فرهنگی در جامعه گفت: فساد فرهنگی زمینه‌ساز فساد اداری است.

عصر کاسپین/ آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با وی به بیانات امیرالمومنین علی(ع) مبنی بر اهمیت این فریضه الهی اشاره کرد و اظهار داشت: امام علی(ع) فرمودند تمام واجبات در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره‌ای در برابر دریا هستند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی‌های خود به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کردند خاطرنشان کرد: انجام این فریضه الهی دارای تاثیرات بسیاری در جامعه است و اگر به آن توجه می‌شد بسیاری از ریزش‌هایی که امروز شاهد آن هستیم را نداشتیم.

آیت‌الله فلاحتی فساد اداری و بی بند و باری‌های فرهنگی را دو منکر مشهود در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: دشمن امروز برای ایجاد فساد فرهنگی نقشه دارد و در این زمینه کار می‌کند از طرفی فساد فرهنگی زمینه فساد اداری را به وجود می‌آورد زیرا مردم نیز از فسادهای کوچک و بزرگ در برخی سازمان‌ها خسته شدند.
امام جمعه رشت فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از عمده‌ترین فرائض اسلامی دانست و بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه عظیمی برخوردار است و به‌نوعی ترویج‌گر معروف‌ها است و باید ترویج معروف‌ها و مقابله با منکرات را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه این ستاد در واقع پدیده انقلاب است و قوانین آن ریشه در اسلام دارد تصریح کرد: در گذشته بی‌توجهی‌هایی به این فریضه الهی شد در حالی‌که دارای جایگاه عظیمی است و خودصیانتی و دیگر صیانتی نیز از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله آفت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر این است که رانت‌بازان و باندبازان به آن نزدیک شوند و مردم نیز نگران اتفاقات و منکرات در جامعه هستند لذا ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید بتواند برخورد مناسب و‌ نهی از منکراتی که جزو مطالبات مردم است را در اولویت قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خواستار ایجاد یک شعبه با قاضی برای پیگیری پرونده‌های امر به معروف و نهی از منکر در دادگستری گیلان شد و گفت: برخی افراد را باید با قوه قهریه به مسیر درست راهنمایی کرد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید بتواند بستر مردمی این فریضه را در جامعه فراهم کند.

آیت‌الله‌ فلاحتی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد: تشکیل اتاق اندیشه‌ورز با استفاده از کارشناسان حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها از جمله اقدامات برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند باشد البته نهادهای مختلف نیز با این ستاد در ترویج این فریضه الهی همکاری کنند.

امام جمعه‌‌ رشت با بیان اینکه بیش از دو سال است که درباره معضلات پسماند و آلودگی رودخانه‌های شهر رشت فریاد می‌زنیم ابراز داشت: از آنجا که تذکرات لسانی همواره اثربخش است لذا آموزش شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر به مردم ضروری است و می‌توان از ظرفیت رسانه‌ها در این زمینه استفاده کرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در این دیدار از راه‌اندازی شعب آمران به معروف و ناهیان از منکر در سراسر گیلان خبر داد و اظهار داشت: ترویج معروف‌ها و نهی از منکرات از جمله فعالیت‌های اصلی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به‌شمار می‌رود و راه‌اندازی سمن‌‌ها و گروه‌های جهادی مطالبه‌گر را نیز در برنامه داریم.

حجت الاسلام سجاد سرافراز خاطرنشان کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکرات اداره‌جات استان در سه بخش امر به معروف در کارمندان، امر به معروف نسبت به بعضی فرآیندها که موجب نارضایتی مردم شده و امر به معروف در بحث قوانین فعال می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 4 =