افزایش ۳.۵ برابری اعتبارات پروژه‌های هفته دولت در رشت؛ ۱۷۵ پروژه امسال افتتاح می‌شود

0 44

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به افزایش ۳.۵ برابری اعتبارات پروژه‌های هفته دولت در رشت گفت: ۱۷۵ پروژه امسال در شهرستان افتتاح می‌شود.

عصر کاسپین/ علی فتح‌اللهی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع اعلام پروژه‌ها و برنامه‌های هفته دولت در سالن اجتماعات فرمانداری رشت اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده مسئولان به مردم تاکید دارند و با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات کشور باید برای حفظ آرمان‌های انقلاب تلاش کنیم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه استکبار می‌خواهد که ما از آرمان‌های خود دست بکشیم افزود: ما برای آرمان‌های انقلاب خون شهدا و بهای سنگینی دادیم اما دشمنان فشارهای اقتصادی و بین‌اللملی برای دور کردن ما از اهدافمان وضع می‌کنند لذا در این شرایط حفظ همدلی و همگرایی می‌تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند.

وی با تاکید بر داشتن درک درست از شرایط کشور بیان کرد: باید از اعتبارات درنظرگرفته شده به‌نحو احسن استفاده کنیم و پروژه‌های عمرانی را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم تا مردم اثرات آن را در زندگی خود ببینند و باید توسعه همه‌جانبه همه بخش‌های شهرستان را با وجود محدودیت‌های اعتباری و اجرایی در دستور کار قرار دهیم.
فتح‌اللهی با اشاره به اینکه شرایط به گونه‌ای است که برای رفع دغدغه‌ها نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش هستیم و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم عنوان داشت: هر هفته با نمایندگان و مدیران سازمان‌ها جهت رفع مشکلات جلسه برگزار می‌کنیم و یکی از اولویت‌های ما مسئله سراوان، پسماند شهرستان و کارخانه کود آلی است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تلاش داریم سرعت تکمیل پروژه‌های سراوان، پسماند و کود آلی را افزایش دهیم تصریح کرد: تصفیه ۳ لیتر شیرآبه بر ثانیه اگر چه کافی نیست اما وضعیت فعلی سراوان را کمی بهتر می‌کند و همه مجموعه دولت دغدغه دارند در سریع‌ترین زمان ممکن مشکلات را رفع کنند.

وی شناسایی سرمایه‌گذاران و شناخت مشکلات و برگزاری نشست تخصصی با آنها را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: برگزاری نشست با سرمایه‌گذاران و مدیران موانع را سریع‌تر برطرف می‌کند لذا با سرمایه‌گذاران واقعی که برای مردم درآمد پایدار و شغل ایجاد می‌کنند جلساتی برگزار خواهیم کرد.

فتح‌اللهی با بیان اینکه فرماندار باید در بخش‌های تابع خود حضور پیدا کند و دغدغه ادارات را از نزدیک ببیند گفت: در این مدت خدمت از بخش‌های محتلف شهرستان رشت بازدید کردم و با نمایندگان جلساتی برگزار کردیم و اعتباراتی نیز منظور شد تا به توسعه بخش‌های گیلان کمک شود و پس از هفته دولت اقدامات عملی را آغاز می‌کنیم.

فرماندار شهرستان رشت به ظرفیت‌های بالای این شهرستان در حوزه گردشگری اشاره کرد و با بیان اینکه چرا نباید از مواهب طبیعی خود در جهت توسعه پایدار استفاده کنیم افزود: اولویت ما استفاده حداکثری از سواحل جهت توسعه گردشگری است اگر چه باید صادقانه وعده دهیم و آنچه که در توان داریم برای مردم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه پروژه‌های هفته دولت امسال در شهرستان رشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ریالی ۳۷۰ درصد یعنی ۳.۵ برابر افزایش پیدا کرده است خاطرنشان کرد: پروژه‌های هفته دولت امسال شهرستان رشت درمجموع ۱۷۵ پروژه با مبلغ هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان است.

فتح‌اللهی با اشاره به اینکه افتتاح پروژه‌های دولت امسال در شهرستان رشت برای ۲ هزار و ۳۶۸ نفر شغل ایجاد می‌کند بیان داشت: این فرصت‌های شغلی شامل هزار و ۱۱ اشتغال موقت و هزار و ۳۵۷ اشتغال دائمی است که از بین پروژه‌ها، ۵۴ پروژه مربوط به بخش خصوصی و ۱۲۱ پروژه مربوط به بخش دولتی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت اظهار داشت: برخی پروژه‌های هفته دولت امسال رشت توسعه‌ای است و برای این منظور رقم‌های سنگینی نیز درنظر گرفته شده است و قطعاً این پروژه‌ها نیمه‌تمام بوده و در دهه فجر تکمیل نشده لذا باید در این زمان نسبت به تکمیل آنها رسیدگی شود و این روند برای سایر پروژه‌ها نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه هر جا مشارکت مردم را افزایش دادیم موفق‌تر بودیم و اگر زمینه مشارکت مردم در بحث عمران شهر و روستا را فراهم کنیم و اعتماد آنها تقویت شود بسیاری از پروژه‌ها قابل اجرا می‌شود گفت: ورود قرارگاه خاتم به پروژه ساماندهی دو رودخانه رشت امیدآفرین است و بخشی از پروژه‌های سنگین شهر رشت با دست توانمند این قرارگاه اجرایی می‌شود.

پروژه تعریض جاده خشکبیجار آغاز شد

فتح‌اللهی در پاسخ به پرسش مبنی بر ادعای رئیس شورای شهرستان رشت که گفته بود خشکبیجار شبیه شهرهای جنگ‌زده است و بودجه‌ کافی به مناطق محروم شهرستان داده نمی‌شود افزود: این حرف‌ها سیاه‌نمایی و توهین به نظام است زیرا پروژه تعریض جاده خشکبیجار شروع شده و چندین دهنه پل نیز تعریض شده و هر غیرکارشناسی که از آن منطقه بگذرد آن را مشاهده می‌کند.

فرماندار رشت با بیان اینکه اعتبارات چند میلیارد تومانی برای تعریض جاده خشکبیجار اختصاص داده شده است خاطرنشان کرد: نمی‌گوییم همه کارها انجام شده است اما تلاش داریم با همین اعتبارات بخشی از مشکلات موجود را کاهش دهیم و باید در نظر داشته باشیم وضعیت شهر رشت با بودجه ۹۰۰ میلیارد تومانی با شهری با بودجه ۲۰ میلیارد تومانی متفاوت است اما برای شهرهای دیگر نیز اعتبارات درنظر گرفته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 1 =