امکانات هلال‌احمر گیلان تناسبی با مأموریت‌های آن ندارد

0 41

استاندار گیلان با بیان اینکه این استان از جمله نقاط حادثه‌خیز کشور است گفت: امکانات و تجهیزات جمعیت هلال‌احمر گیلان متناسب با مأموریت‌های گسترده آن نیست.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع امشب در دیدار دبیرکل جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه امکانات و تجهیزات جمعیت هلال‌احمر گیلان متناسب با مأموریت‌های گسترده آن نیست اظهار داشت: مردمی کردن فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر امری است که باید با اهتمام بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

استاندار گیلان دیدار و رایزنی خود با رئیس جمعیت هلال‌احمر در مورد ارائه کمک‌های لازم برای تقویت تجهیزات و امکانات این جمعیت در استان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: گیلان نیازمند استمرار این کمک‌ها در جهت ارائه خدمات شایسته‌تر به مردم است از طرفی این استان از حیث بروز حوادث غیرمترقبه از جمله نقاط حادثه‌خیز محسوب می‌شود.

زارع شیوع گسترده ویروس کرونا در استان گیلان تلاش‌ها، کوشش‌ها و همراهی‌های جمعیت هلال‌احمر و جوانان عضو این جمعیت با ستاد استانی مدیریت کرونا و دانشگاه علوم پزشکی گیلان را شایسته قدردانی دانست و افزود: گروه‌های جهادی هم در این امر خدمات و کمک‌های شایان توجهی انجام دادند.
نماینده عالی دولت در گیلان زمینه‌سازی در جهت افزایش نقش‌آفرینی بیشتر جوانان را موضوعی مهمی که باید مورد توجه جمعیت هلال‌احمر باشد تلقی کرد و بیان داشت: فعالیت خانه‌های هلال در حال حاضر اقدامی مؤثر در جهت ارائه کمک‌های عمومی است و انتظار داریم این عملکردها در استان گیلان گسترش پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه گیلان در بخش عملکرد خانه‌های هلال و مردمی کردن فعالیت‌ها در این نها از استان‌های برتر و پیشتاز کشور محسوب می‌شود تصریح کرد: علاوه بر این‌ها بحث ارائه آموزش که در خانه‌های هلال داده می‌شود نقشی اثربخش و تأثیرگذار در ارتقاء عملکرد جمعیت هلال‌احمر دارد و لازم است استمرار پیدا کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه لازم است پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان به لحاظ امکانات و تجهیزات تقویت شوند خاطرنشان کرد: درک و فهم بالای مردم گیلان همراه با روحیه جوانمردی، ایثار و نوع‌دوستی آنان منجر به همکاری‌های عمومی و کمک به هم‌وطنان به ویژه در زمان شیوع کرونا شده است.

زارع جمعیت هلال‌احمر را به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد که همواره در صحنه‌های مختلفی منشأ اثرات خوبی بوده است خواند و عنوان کرد: انتظار داریم با تقویت هر چه بیشتر تجهیزات و با نگاه مثبتی که متولیان امر در این زمینه خواهند داشت شاهد افزایش اثربخشی جمعیت هلال‌احمر گیلان در مأموریت‌ها باشیم.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه ظرفیت خوب دهیاری‌ها و اهمیت نقش‌آفرینی آن‌ها در ارائه سریع‌تر خدمات به نیازمندان هنگام بروز حوادث تعیین کننده است اظهار داشت: در بحث ارائه خدمت به ویژه در زمان بروز حوادث غیرمترقبه نقش دهیاری‌ها بسیار مهم است و باید از این پتانسیل به درستی استفاده شود.

محمدحسن قوسیان مقدم افتتاح یک هزار و ۴۰۰ خانه هلال در سطح کشور با حضور رئیس‌جمهور و به شکل ویدئو کنفرانس را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: این خانه‌های هلال فردا افتتاح می‌شوند و علاوه بر آن مرکز جامع توانبخشی رشت نیز از طریق ارتباط تصویری با رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − شش =