بستری شدن ۳۵۰ بیمار جدید کرونایی در گیلان؛ ۱۲ بیمارستان استان به دستگاه اکسیژن‌ساز مجهز شد

0 55

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هم‌اینک حدود ۳۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری هستند گفت: ۱۲ بیمارستان گیلان به دستگاه اکسیژن‌ساز مجهز شد.

عصر کاسپین/ ارسلان سالاری، وضعیت استان گیلان از حیث شیوع ویروس کرونا را تشریح کرد و با تأکید مجدد بر لزوم کاهش ترددها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار داشت: هم‌اینک حدود ۳۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پاسخ به این پرسش که در یک ماه و نیم اخیر چه تغییراتی در روند ابتلاء افراد به ویروس کرونا در استان گیلان به وجود آمده است عنوان کرد: به علت افزایش ترددها در سطح شهرها و تعطیلات مناسبتی که با آن مواجه شدیم بر تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در گیلان افزوده شد.

سالاری با بیان اینکه پس از عید سعید فطر و در روزهای تعطیلات آن ابتلاء به ویروس کرونا در استان گیلان دچار یک روند و سیر افزایشی شد تصریح کرد: بیماران مبتلا به کرونا در استان گیلان که تا ۱۵۰ نفر هم کاهش پیدا کرده بودند به علت عادی شدن شرایط به بالای ۳۵۰ نفر و حتی تا نزدیک ۴۰۰ نفر رسید.
وی با تأکید بر اینکه از دو هفته قبل تاکنون طبق آمارها و گزارشات موجود تعداد بیماران مبتلاء به ویروس کرونا در استان گیلان ۱۰ تا ۲۰ نفر کاهش پیدا کرده است ابراز داشت: مجموعاً هم‌اینک چیزی حدود ۳۵۰ بیمار در کلیه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند و توسط تیم‌های درمانی از مراقبت‌های لازم برخوردار می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آمادگی تیم‌های بهداشت و درمان استان گیلان برای ارائه خدمات به بیماران سرپایی مراجعه کننده و افرای که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند سخن گفت و افزود: در حال حاضر کلیه بیمارستان‌های استان گیلان اعم از مراکز درمانی دولتی و خصوصی آماده پذیرش بیماران هستند.

سالاری با بیان اینکه در گذشته نه چندان دور در بسیاری از بیمارستان‌های استان گیلان دستگاه اکسیژن‌ساز موجود نبود و مشکلات زیادی برای بیماران و کادر درمان ایجاد می‌شد خاطرنشان کرد: برای جبران کمبودها و خرید دستگاه‌ اکسیژن‌ساز بیمارستان‌های استان گیلان حدود ۱۸ میلیارد تومان هزینه شد.

وی از تجهیز ۱۲ بیمارستان به دستگاه اکسیژن‌ساز خبر داد و با اشاره به حمایت‌های همه جانبه‌ای که برای رفع این مشکلات از سوی دستگاها و جامعه خیران انجام شد اظهار داشت: علاوه بر این‌ها ۵ بیمارستان گیلان هم به دستگاه سی‌تی‌اسکن نیاز داشتند که تجهیزات خریداری و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در عزاداری‌های ماه محرم را توسط مردم لازم و ضروری اعلام کرد و با اشاره به اهمیت مشارکت‌های اجتماعی برای مقابله با این بیماری افزود: با توجه به تجاربی که در ماه‌های گذشته کسب شد همکاری مردم نقشی حساس در امر مقابله با ویروس کرونا دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + پانزده =