بهره‌برداری از پروژه‌های ارتباطی و زیرساختی در گیلان؛ ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ارتقاء یافت

0 42

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌های ارتباطی و زیرساختی در استان گفت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها ضریب نفوذ تلفن همراه در استان را ارتقاء می‌دهد.

عصر کاسپین/ فرزاد توکلی امروز در حاشیه افتتاح ۲۰۱ پروژه ارتباطی سیار و زیرساختی در استان گیلان اظهار داشت: این پروژه‌ها در شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گیلان به بهره‌برداری رسیدند تا میزان پوشش آنتن‌دهی در این مناطق را افزایش دهند و علاوه بر این موجب توسعه شبکه انتقال و فیبر نوری و راه‌اندازی wifi شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان یکی از نتایج بهره‌برداری از این پروژه‌ها را افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در استان دانست و افزود: اپراتور همراه اول در بخش شهری و روستایی تکنولوژی ۱۲۳ سایت به نسل سوم و چهارم را در صومعه سرا، لنگرود، لاهیجان، رشت و آستانه اشرفیه و برخی مناطق دیگر را ارتقاء داده است.

وی با بیان اینکه اپراتور همراه اول ۹۰ درصد از مسیرهای جاده‌ای استان را تحت پوشش خود قرار داده است گفت: مخابرات منطقه گیلان نیز با بیش از یک میلیون مشترک تلفن ثابت و ضریب نفوذ ۴.۳۳ درصدی، ۳۱۶ هزار مشترک اینترنت ثابت را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.
توکلی با اشاره به اینکه اپراتور ایرانسل با یک میلیون و ۷۶۰ هزار مشترک تلفن همراه بیش از ۸۰ درصد از مسیرهای جاده‌ای گیلان را تحت پوشش دارد عنوان کرد: اپراتور رایتل نیز بیش از ۶۰ درصد از مسیرهای جاده‌ای استان را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی به اجرا و توسعه شبکه کابل فیبر نوری در ۳۳ شهر و روستای استان گیلان اشاره کرد و ابراز داشت: قرار است امروز ۲۱ پروژه ارتباطی ایرانسل و رایتل در استان به بهره‌برداری برسند و امیدواریم که با اجرای این پروژه‌ها گامی به‌سمت توسعه و اشتغال گیلان برداریم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان ضرورت نصب دکل‌های ارتباطی و به روز رسانی سایت‌های ارتباطی به نسل‌های بالاتر را یادآور شد و بیان کرد: در این راستا اپراتور رایتل یک سایت و اپراتور ایرانسل نیز ۲۰ سایت ارتباطی را در سطح استان نصب کردند.

وی تصریح کرد: در بخش شهری اپراتور دوم دو سایت با تکنولوژی نسل دوم، سوم و چهارم را در شهرهایی نظیر آستانه اشرفیه و رشت راه‌اندازی کرده است و روستاهایی نظیر تازه آباد، جیرگوابار، داماش، لاپوندان و جنگ‌سرا نیز ۹ سایت به نسل چهارم ارتقاء یافتند.

توکلی به اقدامات اپراتور ایرانسل در بخش جاده‌ای استان گیلان اشاره کرد و بیان داشت: این اپراتور ۷ سایت جدید در مسیرهای امام‌زاده هاشم به لوشان، رضوانشهر به تالش، سیاهکل به دیلمان، رستم آباد به کلیشم، رضوانشهر به ماسال، فومن به ماسوله و قزوین به رشت نصب و راه‌اندازی کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه رایتل یک سایت تکنولوژی نسل ۳ را در بخش کومله از شهرستان لنگرود را راه‌اندازی کرده است گفت: این پروژه‌های ارتباطی به‌جهت به‌روز رسانی فناوری فعلی و ارائه خدمات بهتر ارتباطی در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + پنج =