بیش از یک میلیون تن کالا امسال از طریق مسیر ریلی رشت – قزوین جابه‌جا شد

0 34

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ با بیان اینکه حمل و نقل ریلی مزایای فراوانی دارد گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا امسال از مسیر ریلی رشت – قزوین جابه جا شد.

عصر کاسپین/ غلامحسین ولدی عصر امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به راه‌اندازی قطار ۵ ستاره رشت – مشهد در ایستگاه راه آهن فلکده رشت اظهار داشت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا و بار امسال از مسیر ریلی رشت – قزوین جابه جا شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ مزایا و کارکردهای استفاده از خطوط ریلی برای حمل کالا و بار به ویژه در این شرایط اقتصادی را بسیار ارزشمند و قابل توجه خواند و عنوان کرد: کاهش هزینه حمل و نقل کالا و بار برای واحدهای تولیدی و صنایع بسیار حائز اهمیت است و به آنان کمک می‌کند.

ولدی حمل و نقل مواد اولیه مورد نیاز خطوط تولیدی توسط راه‌آهن و به صرفه بودن این کار را به نسبت سایر روش‌های دیگر مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: طبق آمارها از ابتدای آغاز به کار راه آهن قزوین – رشت معادل ۲۰ میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه‌جویی شده است که عدد قابل توجهی است.
وی در تشریح بیشتر نحوه صرفه‌جویی در مصرف سوخت به جهت حمل و نقل کالا در مسیر قزوین به رشت مطالب دیگری را نیز بیان داشت و افزود: برآوردها نشان می‌دهد در ازای هر تن کیلومتر بار امسال معادل ۳۵ سی سی در مصرف گازوئیل صرفه جویی شده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ با اشاره به اینکه ۱۶۰ هزارتن از کالاهای حمل شده در مسیر قزوین به رشت مصالح خاکی مورد نیاز برای تکمیل خط ریلی رشت – قزوین و طرح های راهسازی بود خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا جابه‌جایی مسافر در این مسیر ریلی ۵۵ درصد کاهش پیدا کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 16 =