حمل ۴ میلیون تن کالا از گیلان در ۵ ماهه امسال؛ گشت‌های نامحسوس بر چگونگی حمل بار نظارت می‌کنند‌

0 41

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از حمل بیش از ۴ میلیون تن کالا از استان در ۵ ماهه امسال خبر داد و گفت: گشت‌های نامحسوس بر چگونگی حمل بار در جاده‌های استان نظارت می‌کنند.

عصر کاسپین/ فریبرز مرادی با بیان اینکه در ۵ ماهه نخست امسال ۴ میلیون و ۳۵۴ هزار تن کالا از استان گیلان حمل شده است اظهار داشت: در راستای برخورد با اضافه تناژ وسائط نقلیه سنگین و نگهداری از راه‌ها، گشت‌های نامحسوس با همکاری پلیس راه گیلان بر چگونگی حمل بار در جاده‌های استان نظارت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان مقوله ارتقاء ایمنی جاده،های استان را از اهم برنامه‌هایی که با جدیت توسط این دستگاه در حال پیگیری است اعلام کرد و بیان داشت: موضوعاتی نظیر رعایت وزن مجاز حمل بار از جمله مواردی است که در راستای ارتقاء ایمنی تردد مانع از آسیب رساندن به جاده و سرمایه‌های ملی می‌شود.

مرادی رسیدگی به تخلفات اضافه تناژ در کنار راه‌اندازی گشت‌های نظارتی نامحسوس با مشارکت پلیس راه استان گیلان را از جمله اموری که با دقت مورد پیگیری قرار دارد خواند و تصریح کرد: این بحث یکی دیگر از موضوعات جدی محسوب می‌شود که در راستای برخورد با تخلفات اضافه تناژ در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تأکید بر اینکه داشتن کارت هوشمند یکی از الزامات اصلی جهت دریافت سهمیه سوخت بر اساس میزان کارکرد وسائط نقلیه باری سنگین است و رانندگان باید به این نکته توجه داشته باشند عنوان کرد: این اهمیت به آن علت است که عملیات رصد میزان پیمایش کامیون‌ها در هنگام فعالیت در حوزه جابه‌جایی کالا با کارت هوشمند امکان‌پذیر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان فعالیت چیزی حدود ۱۶۲ شرکت حمل و نقل کالا و بیش از ۵ هزار دستگاه وسیله نقلیه باری در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در راستای حفظ رویه راه‌ها و ترمیم آسفالت جاده‌های دسترسی طبق برنامه پیش می‌رود.

مرادی با بیان اینکه در کنار تخصیص اعتبارات و منابع مالی فرآیند اصلاح رویه راه‌ها، آسفالت جاده‌ها و تعمیر ابنیه‌های فنی در دستور کار راهداری گیلان قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که همواره توسط راهداری انجام می‌شود ارائه آموزش‌های ترافیکی به دانش‌آموزان مدارسی است که در حاشیه راه‌ها قرار دارند.

وی توزیع لاستیک با نرخ مصوب دولتی بین مالکان وسائط نقلیه جاده‌ای را از جمله اقدامات سازمان راهداری اعلام کرد و با بیان اینکه این طرح در راستای خدمات‌رسانی مطلوب و رفاه هرچه بیشتر رانندگان اجرا می‌شود افزود: استان گیلان دارای ۸ هزار و ۴۱ راننده خودرو‌های باربری و ۴ هزار راننده خودرو‌های مسافربری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نصب تابلو و کف نوشته، آشکارسازی محدوده مدارس، نصب چراغ‌های راهنمایی و نقاشی دیوار محوطه مدارس با طرح‌های دارای مفاهیم آموزشی ترافیکی را از جمله این اقدامات دانست و افزود: استقرار سیستم‌های هوشمند ترافیکی در سطح محورهای استان گیلان از اهداف دیگری است که دنبال می‌شود.

مرادی وضعیت و شرایط جوی و آب و هوایی گیلان و آسیب‌هایی که به جاده‌ها وارد می‌شود را متذکر شد و با بیان اینکه نگهداری از راه‌ها و شریان‌های استان بسیار پیچیده است اظهار داشت: در سیلاب‌های گذشته‌ای که در گیلان اتفاق افتاد به ابنیه فنی، پل‌ها و راه‌های دسترسی استان خسارات زیادی وارد شد.

وی جبران خسارات وارده به جاده‌ها و ابنیه فنی راه‌های استان گیلان در یک برنامه زمانبندی شده و طبق اعتبارات و منابع مالی که تخصیص پیدا می‌کنند مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: بروز حوادث غیرمترقبه‌ای مانند برف سنگین و سیلاب‌ها از جمله اتفاقاتی است که در گیلان شاهد آن هستیم و مجموعه راهداری همیشه در حال آماده باش قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 2 =