خسارات زیاد و قطعی گاز در مناطق سیل‌زده تالش؛ مسیر اسالم به خلخال مسدود شد

0 45

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از بارش شدید باران در تالش، انسداد مسیر مواصلاتی و قطعی گاز ۳۸۳ مشترک در منطقه خبر داد و گفت: حجم خسارات وارد شده به منطقه بسیار بالا است.

عصر کاسپین/ امیر مرادی با بیان اینکه از روزهای گذشته و در پی صدور هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در استان گیلان تمهیدات لازم توسط دستگاه‌ها اندیشیده شده بود اظهار داشت: علاوه بر انسداد راه‌های دسترسی گاز ۳۸۳ مشترک در مناطق سیل‌زده تالش قطع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی شاهد بارندگی‌ شدیدی در مناطق غربی استان به ویژه تالش بودیم عنوان کرد: هشدارهای لازم از طریق فرمانداری‌ها و دهیاری‌‌ها به مردم داده شده بود از طرفی حجم بارندگی ساعات گذشته در سراسر تالش حدود ۲۵۰ میلی‌متر در ۴ ساعت برآورد شده است.

مرادی درگیر شدن بسیاری از روستاهای تالش و بخش‌ها با آسیب‌ها و مشکلات ناشی از بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: حجم خسارات وارد شده به تالش باید برآورد دقیق شود اما خسارات بسیار زیاد است و آب وارد خانه‌ها و منازل مسکونی مردم، جاده‌ها و مغازه‌ها شده است.
وی از تشکیل مرکز عملیات مدیریت بحران در تالش با حضور همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی خبر داد و با بیان اینکه گزارشات لحظه به لحظه از مناطق مختلف به این مرکز ارسال می‌شود تصریح کرد: امکانات و تجهیزات لازم خدمت‌رسانی به سمت مناطق سیل‌زده تالش اعزام می‌شوند و شرایط منطقه به طور کل تحت کنترل است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان ضعیف شدن شدت باران در تالش و اینکه احتمالاً تا ظهر امروز بارش باران در منطقه فروکش می‌کند را متذکر شد و خاطرنشان کرد: یکسری از عملیات امدادرسانی و خدماتی به پایان بارندگی‌ها موکول شده است در برخی از مناطق تالش هم قطعی گاز، برق و راه دسترسی را داریم.

مرادی از قطعی گاز ۳۸۳ مشترک در مناطق سیل‌زده تالش سخن گفت و با بیان اینکه قطعی گاز بیش از ۲۰۰ مشترک تا ظهر امروز برطرف می‌شود اظهار داشت: مسدود شدن جاده‌ها و راه‌های دسترسی نیز از دیگر مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم اکثر راه‌های مواصلاتی بین بخش‌ها نظیر اسالم به خلخال بسته شده است.

وی اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در راستای بازگشایی راه‌های دسترسی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در مناطق بالادست تالش با قطعی برق مواجه هستیم عنوان کرد: به محض بازگشایی راه‌های دسترسی و فراهم شدن امکان تردد عملیات مربوط به رفع مشکل قطعی برق روستاها به سرعت انجام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه جریان شدید آب تجهیزات برق برخی از مناطق تالش را با خود برده است و پرسنل اداره برق در حال انتقال تجهیزات جایگزین هستند ابراز داشت: امیدواریم با پای کار بودن شرکت برق و پرسنل آن تا عصر امروز مشکلات مناطقی در تالش که با قطعی برق مواجه هستند را بتوانیم برطرف کنیم.

مرادی حضور جمعیت هلال‌احمر گیلان در مناطق سیل‌زده تالش و آماده‌باش آنان برای کمک‌رسانی به اهالی را مورد اشاره قرار داد گفت: با توجه به اینکه اطلاع‌رسانی وسیعی در مورد بارش شدید باران انجام داده بودیم خسارت جانی نداشتیم و فقط خسارات به زیرساخت‌ها مانند ۵ خانواری که با آب‌گرفتگی مواجه هستند وارد شده است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌هایی نظیر بنیاد مسکن، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت برق و شرکت گاز برای کمک‌رسانی به منطقه سیل‌زده تالش در حال آماده باش هستند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند افزود: با افزوده شدن امکانات از مرکز استان گیلان و شهرستان‌های مجاور تلاش می‌کنیم هر چه سریع‌تر مشکلات تالش برطرف شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − پانزده =