دستور تخلیه برخی منازل در تالش؛ بارش ۳۰۰ میلیمتر باران در منطقه ثبت شد

0 123

طبق اعلام مدیریت بحران استانداری گیلان ۳۰۰ میلیمتر باران در تالش در کمتر از ۴ ساعت باریده است و دستور تخلیه برخی از منازل هم داده شده است.

عصر کاسپین/ همزمان با اعلام هشدار سطح زرد از سوی هواشناسی از روز گذشته بارش باران در نقاط مختلف استان گیلان آغاز شد به طوری‌که طبق اعلام مدیریت بحران استانداری گیلان ۲۴۰ تا ۳۰۰ میلیمتر باران تنها در تالش در کمتر از ۴ ساعت باریده است و دستور تخلیه برخی از منازل هم داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به حضور میدانی خود در مناطق سیل‌زده شهرستان تالش از صبح امروز که به دستور استاندار گیلان انجام شد اظهار داشت: تلاش عوامل امدادی برای رفع مشکلات ناشی از بارش بی‌سابقه باران در تالش ادامه دارد و جریان آب و برق مشترکان شهری هم برقرار است.

امیر مرادی از فعالیت و حضور مستمر دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در مناطق سیل‌زده تالش خبر داد و با بیان اینکه راه های اصلی در این شهرستان باز است و مشکلی به لحاظ تردد در این مسیرها وجود ندارد افزود: ۲۴۰ تا ۳۰۰ میلیمتری باران در تالش در حدود چهار ساعت باریده است که این امر کم نظیر بوده و همه بخش‌های این شهرستان را در بر گرفته است.
وی فروکش کردن آب در تالش و فعالیت‌ دستگاه های امدادرسان برای برقراری امکان تردد مردم در جاده‌ها را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: برخی از دیواره‌های پل‌ها تخریب شده است و منازلی که در حریم رودخانه‌ها قرار داشتند خسارت دیده‌اند اما برای جلوگیری از خسارت‌های جانی دستور تخلیه برخی از خانه‌ها داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان به بازدید خود از منطقه چوبر این شهرستان تالش و تهیه گزارش‌های لازم در مورد خسارت‌های وارده نیز اشاره کرد و ابراز داشت: امشب جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان تالش برگزار و گزارش‌های نهایی از میزان خسارت‌های سیل به زیرساخت‌ها و منازل مسکونی مردم احصاء می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان نیز در این جلسه و در جمع خبرنگاران از برطرف شدن مشکل قطعی برق در شهرستان تالش خبر داد و اظهار داشت: تنها یک فیدر در منطقه آق اولر این شهرستان به‌دلیل بسته بودن راه قطع است که امیدواریم این مشکل همزمان با باز شدن راه دسترسی توسط پرسنل شرکت توزیع برق حل شود.

محمداسماعیل هنرمند با بیان اینکه جهت برطرف کردن مشکل قطعی برق مشترکان در مناطق سیل‌زده تالش از دیروز تا امروز اقدامات گسترده‌ای توسط شرکت توزیع برق استان انجام شده است ابراز داشت: عوامل امدادی با تجهیزات لازم در منطقه حضور دارند پس از بازگشایی مسیرها نسبت به برقراری برق مشترکان اقدام کنند.

سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز در جمع خبرنگاران از توزیع برخی از اقلام بین سیل‌زدگان تالشی خبر داد و اظهار داشت: ۳۵ بسته اقلام شامل چادر، پتو، موکت، پودر لباسشویی، صابون، ظروف وسایل گرمایی، خوراک پز و روشنایی، برنج، حبوبات و کنسروجات بین خانواده‌های گرفتار سیلاب تالش توزیع شد.

فریبرز مرادی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌تی گیلان نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقدامات لازم برای رفع انسداد جاده‌ها انجام می‌شود اظهار داشت: در منطقه خرجگیل محور اسالم – خلخال به منظور ایمنی تردد کنندگان، مسیر بسته نیست ولی رانندگان با کمک نیروهای راهداری و پلیس، برای عبور و مرور ایمن هدایت می شوند.

سید محسن حسینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه مشکل قطعی آب در داخل شهر تالش وجود ندارد اظهار داشت: به ‌دلیل مسدود بودن جاده، چند روستا از جمله در بخش‌های کرگانرود، مرکزی، اسالم و حویق تالش مشکل قطعی آب دارند که عوامل امدادی در تلاش برای رفع مشکل هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − چهار =