دنیامالی: تعدیل بازار مسکن تنها از مسیر تولید ارزان و با کیفیت می‌گذرد / تمرکز دولت باید تأمین مسکن برای متقاضیان واقعی باشد

0 47

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قیمت مسکن در کشور زمانی کاهش می یابد که میزان عرضه مسکن از میزان تقاضا برای خرید مسکن افزایش یابد، از این رو تعدیل بازار مسکن و کاهش قیمت ها تنها از مسیر تولید مسکن ارزان و با کیفیت می گذرد.

عصر کاسپین/ احمد دنیامالی با اشاره به افزایش قیمت مسکن در ماههای اخیر، گفت: قیمت بازار مسکن را نظام عرضه و تقاضا تعیین می کند، البته در یک اقتصاد آزاد متغییرهای بیرونی و درونی در بازار اثرگذار است، اما عامل اصلی در روند نزولی یا صعودی قیمت ها همان میزان خرید و فروش است.
تعدیل بازار مسکن و کاهش قیمت ها تنها از مسیر تولید مسکن ارزان و با کیفیت می گذرد

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم زمانی قیمت مسکن در کشور کاهش می یابد که میزان عرضه مسکن از میزان تقاضا برای خرید مسکن افزایش یابد، از این رو تعدیل بازار مسکن و کاهش قیمت ها تنها از مسیر تولید مسکن ارزان و با کیفیت می گذرد.

دولت باید تسهیلات بانکی با سود مناسب به زوج های جوان و خانوارهای نیازمند ارائه کند

وی گفت: قطعا دولت باید تسهیلات بانکی با سود مناسب به زوج های جوان و خانوارهای نیازمند ارائه کند تا قدرت مالی خانوارها برای خرید مسکن افزایش یابد، در شرایط کنونی به دلیل افزایش چشمگیر قیمت مسکن در دو سال اخیر، خانوارهای ضعیف و متوسط جامعه توان تأمین مسکن را ندارند و این مسئله بازار اجاره را دچار تلاطم کرده است.

بازار مسکن به جزء حدود ۱۵ درصد بازار، رویکرد سرمایه ای ندارد

دنیامالی گفت: به نظر من بازار مسکن به جزء حدود ۱۵ درصد بازار، رویکرد سرمایه ای ندارد و بیشتر متقاضیان مصرفی به دنبال خرید هستند، از این رو تمرکز دولت باید تأمین مسکن برای متقاضیان اصلی باشد.

وی افزود: وقتی بانک ها برای ارائه تسهیلات ساخت و ساز، سودهای بسیار زیاد طلب می کنند، آن زمان، سازندگان مسکن قادر به تولید مسکن به صورت گسترده نخواهد بود، این در حالی است که در تمام کشورها برای حمایت از بخش تولید مسکن، تسهیلات با سود پایین به سازندگان ارائه می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: از طرف دیگر در بحث ارائه وام به مردم نیز تسهیلات ساخت و ساز با سود بسیار کم باید به صورت مشروط ارائه شود، یعنی آنکه مساکن تولیدی بعد از اتمام کار مجوز فروش نداشته باشند تا از نگاه سرمایه ای به بازار جلوگیری شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + هفده =