رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: اعتبارات استانی جوابگوی عقب‌ماندگی‌ حوزه سلامت نیست

0 53

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های بهداشتی استان از میانگین کشوری کمتر است گفت: اعتبارات استانی جوابگوی عقب‌ماندگی‌ حوزه سلامت نیست.

عصر کاسپین/ ارسلان سالاری امروز در حاشیه بهره‌برداری از دستگاه CT اسکن با ظرفیت ۲۰۰ اسکن در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) این شهرستان اظهار داشت: این دستگاه کاربردی علاوه بر بزرگسالان برای رنج سنی کودکان نیز مناسب است و بخش بزرگی از مشکلات مردم در این حوزه را جبران می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به قابلیت‌های این دستگاه CT اسکن اشاره کرد و بیان داشت: این دستگاه قابلیت آنژیوگرافی پریفال، سه بعدی کردن تصویر و اسکن تمام بدن را دارد و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن این است که نسبت به سایر محصولات مشابه خود اشعه کمتری را ساطع می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه افراد سنگین وزن نیز می‌توانند از خدمات این دستگاه بهره‌مند شوند تصریح کرد: علوم پزشکی گیلان در سال‌های اخیر برای توسعه و تجهیز زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی گیلان اقدامات مختلفی انجام داده و برای این منظور از اعتبارات ملی نیز بهره گرفتیم.
سالاری با تاکید بر اینکه رفع عقب‌ماندگی‌های استان گیلان در حوزه سلامت تنها با بودجه‌های استانی امکان‌پذیر نیست افزود: گیلان در حوزه بهداشتی و درمانی با مشکلات زیادی روبه‌رو است و در حال حاضر امکانات فعلی جوابگوی نیازهای مردم استان نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شیوع کرونا و عقب‌ماندگی‌های گیلان در حوزه سلامت خاطرنشان کرد: در برخی از بیمارستان‌های استان گیلان مردم ناچار هستند به‌دلیل نبود امکانات و فضای مناسب در کف بیمارستان بخوابند که مایه شرمندگی است.

وی با بیان اینکه فراهم کردن شرایط رفاهی برای مردم از جمله وظایف دولت و همه مسئولان است عنوان داشت: استان گیلان در حوزه برخورداری از زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی از میانگین کشوری عقب‌تر است و باید امکانات و بودجه ملی برای تجهیز بیمارستان‌های استان اختصاص یابد.

سالاری با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر تنها ۲ دستگاه CT اسکن وارد استان گیلان شده است که به هیچ وجه پاسخگوی نیاز مردم نیست گفت: در یک سال اخیر ۵ دستگاه CT اسکن وارد استان و راه‌اندازی شده و یک دستگاه دیگر در بیمارستان رازی نیز در حال راه‌اندازی است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از نیازمندی‌های درمانی بخش‌های مختلف این شهرستان سخن گفت و بیان کرد: تجمیع بیمارستان های سه گانه سطح شهرستان یا تخصصی کردن آنها ضروری است و علاوه بر این در منطقه خورگام شهر بره‌سر نیازمند راه‌اندازی بخش اورژانس هستیم.

مهرداد گودرزوند چگینی با بیان اینکه راه‌اندازی CT اسکن رودبار از صرف هزینه‌های گزاف توسط مردم جلوگیری می‌کند اظهار داشت: پیش از این بیماران مجبور بودند برای دریافت خدمات به مرکز استان یا بخش خصوصی مراجعه کنند که باعث تحمیل هزینه‌های زیادی به آنها می‌شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + 7 =