راه‌اندازی کلینیک عارضه‌یابی واحدهای صنعتی؛ ۱۲۸ واحد راکد در گیلان احیاء شد

0 47

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان راه‌اندازی کلینیک عارضه‌یابی واحدهای صنعتی را اقدامی اثربخش توصیف کرد و گفت: ۱۲۸ واحد راکد در گیلان به چرخه تولید بازگشتند.

عصر کاسپین/ آرش فرزام صفت رویکرد حمایتی دولت در بحث پشتیبانی از چرخه تولید و صنعت در کشور و پشتیبانی از فعالان اقتصادی در شرایط تحریمی و شیوع کرونا را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: با تلاش‌ها و اقداماتی که تاکنون انجام شده چیزی حدود ۱۲۸ واحد راکد در گیلان به چرخه تولید بازگشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان احیاء و کمک به ادامه روند تولید در واحدها و کارخانجات تولیدی و صنعتی استان را یکی از اهدافی که به خوبی پیگیری می‌شود خواند و عنوان کرد: تمام دستگاه‌ها باید در راستای تحقق شعار سال یعنی شعار راهبردی جهش تولید برنامه‌های ابلاغی خود را اجرایی و عملیاتی کنند.

فرزام صفت اجرای ۸۹ پروژه اقتصادی در استان گیلان و هدفگذاری‌هایی که در این زمینه انجام گرفته است را متذکر شد و تصریح کرد: تاکنون نسبت به پرداخت هزار و ۱۴۸ فقره تسهیلات از سوی بانک‌های عامل گیلان اقدام شده از طرفی کلینیک عارضه‌یابی واحدهای صنعتی نیز راه‌اندازی شده است.
وی با تأکید بر اینکه با وجود مشکلات اقتصادی، شیوع ویروس کرونا، کمبود اعتبارات و منابع و مشکلاتی از این دست برای افزایش تولید واحدهای تولیدی گیلان تلاش می‌شود گفت: با توجه به آنکه دو هزار و ۸۱۱ واحد در گیلان به ظرفیت اسمی تولیدات خود نرسیده‌اند حمایت‌ از آنان در قالب کارگروه رفع موانع تولید در دستور کار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان خروج واحدهای تولیدی از تملک بانک‌ها و احیاء آن‌ها در راستای افزایش ظرفیت‌های اشتغال استان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: فعال‌سازی و تکمیل ظرفیت تولید واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان و حل و فصل مشکلات فعالان اقتصادی از جمله اهداف مهم ما در استان است.

فرزام صفت با تأکید بر اینکه در یکی دو سال گذشته تعدادی از واحدهای غیرفعال استان گیلان مجدداً به چرخه تولید بازگشته‌اند استمرار این روند را از جمله رویکردهای مورد تأکید استانداری خواند و افزود: بدون شک بحث تغییر کاربری و استفاده از این‌گونه واحدها برای انجام فعالیت‌های غیرمولد مورد پذیرش نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه به جهت شیوع ویروس کرونا مشکلات و اختلالاتی در بخش‌های مختلف از جمله حوزه‌های تولید و صنعت به وجود آمد همدلی و اتحاد را رمز پشت‌سر گذاشتن تمام چالش‌ها دانست و گفت: دولت با توجه به شعار جهش تولید که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد در همین راستا تسهیلاتی را برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده اختصاص داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + پنج =