سند ۲۰۳۰ آرمان‌های آموزشی نظام اسلامی را هدف گرفته است

0 45

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان گفت: سند ۲۰۳۰ آرمان‌ها و بنیادهای آموزشی نظام اسلامی را هدف قرار داده است.

عصر کاسپین/ سرهنگ پاسدار حسن حبیبی تعبیر مقام معظم رهبری در بحث اینکه آموزش و پرورش زیربنایی‌ترین نهاد جامعه است‌ را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: سند ۲۰۳۰ آرمان‌ها و بنیادهای آموزشی نظام اسلامی را هدف قرار داده است و در صورت اجرای آن فرهنگیان ولایی و متعهد کوتاه نخواهند آمد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را همچون یک پرچم افراشته بر بالای گنبد نظام تعلیم وتربیت و به عنوام چراغ راه تلقی کرد و ابراز داشت: سند ۲۰۳۰ به هیچ عنوان قابل انطباق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیست و مباحث مهمی نظیر عبادیات و اخلاقیات در آن مطرح نشده است.

حبیبی با بیان اینکه در سند غربی ۲۰۳۰ در واقع تنها به موضوع آموزش آن هم آموزش محض و نه آموزش، تربیت و پرورش فرزندان اشاره شده است تصریح کرد: فرهنگیان ولایی و متعهد و مدیران دلسوز و دغدغه‌مند نظام تعلیم و تربیت در صورت مشاهده و با خبر شدن از اجرایی شدن این سند در مدارس کوتاه نخواهند آمد.
وی شتاب‌بخشی به تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب را که مقام معظم رهبری در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب مطرح فرمودند و اینکه تحقق اهداف این بیانیه از مسیر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌گذرد را ضروری خواند و افزود: عدم اهتمام برای اجرای این سند بدون شک آسیب‌ها و خسارت‌هایی را به بار می‌آورد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از حیث به دست آمدن افق‌های کارآمد و تبدیل شدن به گفتمان عمومی بسیار ضروری و حیاتی تلقی کرد و بیان داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری آموزش و پرورش زیربنایی‌ترین نهاد جامعه محسوب می‌شود و این نگاه حاکی از اهمیت این حوزه است.

حبیبی اهداف بزرگی نظیر تحقق حیات طیبه، برقراری عدالت جهانی و جامعه مهدوی(عج) را در واقع همان اهداف و چشم‌اندازهای تعلیم و تربیت مؤثر در نظام جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و افزود: برای اجرایی شدن این اندیشه متعالی بدون شک وجود یک نقشه راه کارآمد، متوازن، شفاف و دقیق بسیار ضروری و الزامی است.

وی مهم‌ترین ویژگی‌هایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را برشمرد و با بیان اینکه این سند راهبردی تنها در اندیشه تحقق جامعه اسلامی در کشور ایران اسلامی نیست گفت: داشتن نگاهی عمیق‌تر به تعالیم روح بخش قرآن کریم، تمدن‌سازی اسلامی و ایفای نقش تمدن‌ساز در موج بیداری اسلامی از جمله ویژگی‌های این سند است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان هدایت نظام آموزش و پرورش به رویکردهایی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح فرمودند را از جمله سرفصل‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: مبانی مفهومی این سند که زیربنای تعلیم و تربیت را تشکیل می‌دهد برگرفته از آموزه‌های دینی و تمدنی است.

حبیبی هماهنگی و انطباق تمام برنامه‌هایی که در آموزش و پرورش درحال تدوین است را با سند تحول بنیادین لازم و ضروری اعلام کرد و با تأکید بر ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای هرچه سریع‌تر این سند اظهار داشت: سعادتمندی نسل آینده بالاترین هدف تعلیم و تربیت در نظام اسلامی است و آموزش و پرورش بستر آن را فراهم می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + هفت =