سیلاب ۵۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌ها و ابنیه فنی تالش وارد کرد

0 34

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: بر اساس برآوردهای اولیه سیلاب بیش از ۵۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌ها و ابنیه فنی تالش وارد کرد.

عصر کاسپین/ فریبرز مرادی با بیان اینکه طبق برآوردهای اولیه انجام شده بارش شدید باران و جاری شدن سیل ۵۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌ها و ابنیه فنی در تالش وارد کرده است اظهار داشت: سیلاب اخیر تالش خسارت‌ها و آسیب‌های زیادی را به جاده‌ها و مسیرهای دسترسی وارد کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان حضور مجموعه راهداری در مناطق غرب استان در چند روز گذشته و در پی بارش شدید باران را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: با توجه به اخطاریه‌هایی که از قبل صادر شده بود راهداری گیلان نیز با تجمیع امکانات و تجهیزات، خود را جهت مقابله با هر شرایط بحرانی آماده کرد.

مرادی با بیان اینکه سیل در مناطق کوهستانی تالش اتفاق افتاده است و خسارت‌های زیادی را به راه‌های دسترسی و جاده‌های منطقه وارد کرده است تصریح کرد: در ساعات گذشته رانش زمین و ریزش کوه را به علت سیلاب در مناطق کوهستانی شهرستان تالش شاهد بوده‌ایم که این امر مشکلاتی را در امر تردد مردم ایجاد کرد.
وی میزان و برآوردهای اولیه خسارات وارده بر راه‌ها و ابنیه فنی شهرستان تالش را به علت سیلاب روز گذشته برشمرد و ابراز داشت: بر اساس بازدیدهای میدانی که تاکنون به عمل آمده و تخمین‌های اولیه پرسنل و کارشناسان راهداری بیش از ۵۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌ها و ابنیه فنی در تالش وارد شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با تأکید بر اینکه برخی از راه‌های کوهستانی به علت وقوع سیلاب و جمع شدن لایه‌های رسوبی مسدود هستند ابراز داشت: مجموعه راهداری استان گیلان در تلاش است که در اسرع وقت نسبت به بازگشایی مسیرهای مسدود شده اقدام کند تا شرایط عادی برای ترددها فراهم شود.

مرادی بازگشایی مسیرها و جاده‌ها توسط امکانات راهداری و سپس وارد عمل شدن سایر دستگاه‌های خدماتی برای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده تالش را متذکر شد و خاطرنشان کرد: راهداری هم‌اینک در حال بازگشایی آن دسته از محورهای کوهستانی شهرستان تالش است که در ساعات اولیه وقوع سیلاب مسدود شدند.

وی سیلابی که در سال ۹۷ و ۹۸ در استان گیلان به وقوع پیوست را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه به موجب آن برخی از پل‌ها و راه‌های دسترسی تخریب شده و یا آسیب شدید دیدند ابراز داشت: در سیل سال ۹۷ چند دستگاه پل در شهرهای فومن، صومعه‌سرا و املش تخریب شده که هم‌اینک در حال بازسازی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان ساخت پل کابلی آستانه‌اشرفیه را به عنوان یکی از پروژه‌های ملی نیز مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه هماهنگی‌های لازم در این مورد انجام شده است گفت: به محض ابلاغ اعتبارات لازم روند اجرای این پروژه سرعت می‌گیرد و انتظار داریم تا دهه فجر امسال هم به بهره‌برداری برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 11 =