شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در گیلان برگزار می‌شود

0 38

مسئول بسیج هنرمندان سپاه قدس گیلان گفت: شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت امسال در ۶ بخش در گیلان برگزار می‌شود.

عصر کاسپین/ روح‌الله قمری پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح روند برگزاری شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در استان گیلان اظهار داشت: شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت امسال در ۶ بخش در گیلان برگزار می‌شود.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه در اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت از ۲ نفر از مدافعان سلامت گیلان به‌ نمایندگی از جامعه‌ پزشکی و ۴ نفر از مدافعان مقاومت تقدیر به‌عمل خواهد آمد ابراز داشت: اختتامیه جشنواره نیز سوم مهرماه با حضور مسئولان استانی و مهمانان کشوری در تالار مرکزی رشت برگزار می‌شود.

قمری ۶ بخش جشنواره فیلم مقاومت را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره آثار خود را در ۶ بخش فیلم بلند داستانی، فیلم کوتاه، پویانمایی، مستند، انیمیشن و فیلم‌نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
وی با بیان اینکه به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بخش “فیلم‌سازان بسیجی” امسال به جشنواره فیلم مقاومت اضافه شده است تصریح کرد: فراخوان جشنواره از خردادماه منتشر شد و تاکنون ۶۵ اثر توسط هنرمندان گیلانی در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه قدس استان گیلان با اشاره به اینکه آثار ارسال شده توسط داوران جشنواره فیلم مقاومت مورد ارزیابی قرار گرفت افزود: برگزیدگان‌ استانی فیلم مقاومت به جشنواره ملی و بین‌المللی فیلم مقاومت که در هفته بسیج برگزار می‌شود راه‌ می‌یابند.

قمری از اکران فیلم‌های منتخب فیلم‌سازان خارجی شرکت کننده در جشنواره فیلم مقاومت خبر داد و بیان کرد: هر روز ۲ اکران در مجتمع فرهنگی خاتم‌الانبیا(ص) رشت خواهیم داشت که در کنار آن نماهنگ‌های تولیدی جشنواره نیز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان جزو استان‌های موثر در جشنواره فیلم مقاومت است گفت: کسانی‌ که آثاری مربوط به حوزه مقاومت از جمله اقتصاد مقاومتی و یا جبهه مقاومت داشتند نیز در جشنواره شرکت کردند و اختتامیه جشنواره با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه قدس استان گیلان افزود: تئاتر بلند با موضوع شهدای غواص و با عنوان “دستان بسته” یکشنبه ۳۰ شهریورماه ساعت ۱۸:۳۰ در مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزار می‌شود و همچنین نشست “عصری با شعر” نیز امروز ساعت ۱۷ با حضور شاعران برجسته گیلان در حسینیه هنر رشت برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 11 =