عزم سپاه برای محرومیت‌زدایی در گیلان/ رفع معضلات حاشیه‌شهرهای استان نیازمند اراده جدی مسئولان است

0 45

معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان با اشاره به عزم سپاه برای شناسایی و رفع معضلات مناطق حاشیه‌شهر گفت: در این حوزه نیازمند عزم و اراده جدی مسئولان هستیم.

عصر کاسپین/ سرهنگ پاسدار جاوید فلاح عصر امروز در نشست با نمایندگان قرارگاه جوادالائمه(ع) در محلات آسیب‌پذیر شهر رشت اظهار داشت: بسیاری از مشکلات در این محلات به‌دلیل عدم توجه برخی کارگزاران و مدیران به گفتارها و شعارهای انقلابی است.

معاون اجتماعی سپاه قدس استان گیلان به بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر اینکه از توانایی جوانان انقلابی در رفع مشکلات و مطالبه‌گری استفاده شود ابراز داشت: امروز بسیاری از مشکلات در محلات آسیب‌پذیر رشت را می‌توان با همت جوانان انقلابی برطرف کرد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای مطالبه‌گری از مسئولان و شناسایی مشکلات محلات آسیب‌پذیر بیان داشت: پیگیری مطالبات مردم این محلات توسط رسانه‌ها در سطح بسیار تاثیرگذار خواهد بود لذا از رسانه‌ها نیز انتظار داریم که به‌طور ویژه در حوزه محرومیت‌زدایی پای کار باشند.

معاون اجتماعی سپاه قدس استان گیلان خاطرنشان کرد: باید بتوانیم با همکاری مسئولان، نمایندگان قرارگاه جواد الائمه(ع) در محلات آسیب‌پذیر شهر رشت، گروه‌های جهادی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های سپاه قدس گیلان برای رفع مشکلات مردم در محلات محروم گام جدی برداریم.

سرهنگ دوم پاسدار مهدی پارسا رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به ضرورت شناسایی و انعکاس مشکلات و معضلات موجود در سطح محلات آسیب‌پذیر توسط فعالان رسانه‌ای استان اظهار داشت: تا فعالیت رسانه‌ای نباشد بسیاری از مشکلات دیده نمی‌شود.

پارسا کمک به رفع محرومیت در مناطق آسیب‌پذیر را ضروری دانست و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز تاکیدات ویژه‌ای پیرامون محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف داشتند.

وی اظهار داشت: قبلاً به‌همت معاونت اجتماعی سپاه قدس استان گیلان چندین منطقه محروم و آسیب‌پذیر در شهر رشت، لاهیجان و لنگرود شناسایی شده بودند اما امروز این محلات به ۲۲ منطقه افزایش پیدا کرد.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان افزود: هم‌اکنون محلات سلیمانداراب، معلولین، ولکس، جماران، فخب، سیاه اسطلخ و آج بیشه مدنظر قرار گرفتند‌ و برای‌ رفع مشکلات و معضلات موجود در این محلات باید مدیران محلات، مسئولان اجرایی و اصحاب رسانه پای کار باشند.

پارسا با بیان اینکه مردم این محلات از مشکلات عدیده‌ای رنج می‌برند خاطرنشان کرد: بعضی از این مناطق فاصله آنچنانی با شهر ندارند اما از محرومیت‌های زیادی برخوردارند و محرومیت‌ها زیبنده مردم این مناطق نیست لذا باید مطالبه از مسئولان را در اولویت قرار دهیم.

نماینده قرارگاه جوادالائمه(ع) در محله سیاه “اسطلخ” رشت نیز در این نشست عامل بروز بسیاری از معضلات در مناطق هفتگانه را رسانه‌ای نشدن آن مشکل دانست و اظهار داشت: برای افزایش امنیت عمومی و مبارزه جدی با معضل اعتیاد در برخی محلات، نیروی انتظامی باید بیشتر پای کار باشد.

نماینده قرارگاه جوادالائمه(ع) در محله سلیمانداراب رشت اظهار داشت: این محله بسیار وسیع است‌ و ۵ مسجد در این محله با محوریت گروه‌های جهادی در حال فعالیت هستند اما مشکلات متعددی نیز در حوزه‌های مختلف داریم.

توفیقی با بیان اینکه گروه‌های جهادی محله سلیماندارای رشت همواره تربیت نونهالان و نوجوانان منطقه را عهده‌دار شدند خاطرنشان کرد: مشکلات بهداشتی نیز در این منطقه وجود دارد که مردم را رنج می‌دهد.

نماینده قرارگاه جوادالائمه(ع) در محله معلولین رشت با اشاره به اینکه مشکلات فاضلاب و چاله‌های‌ مسیر از جمله مشکلات محله معلولین رشت بوده است اظهار داشت: با کمک‌های سپاه قدس گیلان و اصحاب رسانه که مشکلات این محله را انعکاس دادند شاهد قدم‌هایی برای رفع مشکلاتمان بودیم.

مهدوی با بیان اینکه ادارات معمولاً از بودجه‌های فرهنگی و اجتماعی برخوردار هستند که برخی از آن‌ها معلوم نیست صرف چه فضاها و مکان‌هایی می‌شود گفت: بعضی از این بودجه‌ها به‌ اشتباه هزینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات محلات از تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها انتظار داریم که پای کار باشند البته خوشبختانه سپاه پاسداران در این حوزه همیشه پیشتاز بوده است.

نماینده قرارگاه جوادالائمه(ع) در محله “ولکس” رشت نیز در این نشست اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم جلسه‌ای با حضور نماینده ولی‌فقیه در گیلان تشکیل شود و مشکلات محلات مجدداً مطرح شود.

حسینی گفت: مشکل زیرساخت‌ و آسفالت کوچه‌ها را با کمک شهرداری‌ و سایر سازمان‌ها می‌توان تا حدی حل کرد اما معضل اعتیاد در برخی مناطق واقعاً ویرانگر است و بسیاری از افراد به‌خاطر مشکل اعتیاد خانواده خود را ترک کردند و چه خانواده‌هایی که در این حوزه آسیب جدی دیدند.

وی تصریح کرد: پیرامون این مشکلات باید در شورای اداری فرمانداری رشت یا استانداری گیلان حداقل یک مصوبه داشته باشیم و لازم است اعتباراتی برای بهبود زیرساخت‌های حاشیه شهر رشت در نظر گرفته شود.

نماینده قرارگاه جوادالائمه(ع) در محله “فخب” رشت نیز در این نشست اظهار داشت: دلیل آسیب‌پذیری و محرومیت محلات در واقع کوتاهی‌های برخی مسئولان است.

یکی از جوانان محله سلیمانداراب رشت نیز در این نشست با اشاره به مشکلات فراوان محلات حاشیه شهر، معضلات فاضلاب و کوچه‌هایی که با کم‌ترین بارش باران دچار آبگرفتگی می‌شوند اظهار داشت: معضل فاضلاب باید ریشه‌یابی شود تا مابقی مشکلات نیز حل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =