فاز نخست پایانه غلات مجتمع بندری آستارا به بهره‌برداری رسید

0 47

فاز نخست پایانه غلات مجتمع بندری آستارا «منطقه ویژه اقتصادی» با حضور استاندار گیلان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

عصر کاسپین/ فاز نخست پایانه غلات مجتمع بندری آستارا صبح امروز با استاندار گیلان در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به بهره‌برداری رسید.

استاندار گیلان در جمع برخی از مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی با اشاره به اینکه مجتمع بندری آستارا یکی از بنادر مهم و استراتژیک شمال کشور است اظهار داشت: مجتمع بندری آستارا یکی از نزدیک‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین بنادر شمال کشور برای تجارت با بنادر حاشیه دریای خزر است.

ارسلان زارع با اشاره به اینکه بندر آستارا در آینده نزدیک مرکز تخلیه و بارگیری غلات در غرب کشور می‌شود افزود: با توجه به امکانات فراهم شده توسط بخش خصوصی در این بندر پیش‌بینی می‌شود روند ورود محموله غلات به این بندر سرعت بیشتری بگیرد.
زارع، با ابراز رضایت از عملکرد سرمایه‌گذار ساخت و توسعه بندر آستارا تصریح کرد: با همکاری و تعامل خوب اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خوشبختانه عملکرد بخش خصوصی در این بندر رضایت بخش است.

پایانه غلات مجتمع بندری آستارا در ۵ هکتار با ظرفیت انبارش غلات ۱۶ هزار تن با اعتبار بخش خصوصی به مبلغ ۵۸۰ میلیارد ریال امروز توسط استاندار گیلان به بهره‌برداری رسید.

مجتمع بندری آستارا “منطقه ویژه اقتصادی” با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است.

شهرستان مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و در سال گذشته ۱۵۰ هزار تن کالا در بندر آن تخلیه و بارگیری شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + 2 =