فراهم‌شدن شرایط صادرات کالاها از بندر کاسپین گیلان؛ تخلیه و بارگیری در این بندر ۵ برابر شد

0 107

معاون امور بندری سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: ترغیب صادرکنندگان به ارسال کالاهای خود از طریق بندرکاسپین در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی است.

عصر کاسپین/ امین افقی توجه به صادرات کالا و ترغیب صادرکنندگان کشورمان به ارسال کالاهای خود از طریق بندر کاسپین را از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد و تناژ کشتی‌های تخلیه و بارگیری شده در مجتمع بندری منطقه آزاد انزلی روند صعودی دارد .

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی رشد ۵ برابری تخلیه کالاهای صادراتی و بارگیری کالاهای وارداتی در مجتمع بندری کاسپین و ارسال آن به سراسر کشور را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون کالاهای مختلفی از طریق مجتمع بندری کاسپین صادر و محصولات متنوعی نیز وارد کشور شده است.

افقی قطعات خودرو و موتورسیکلت و انواع تایر خودروهای سبک و سنگین را از جمله برخی از کالاهایی که از طریق کریدور چین -قزاقستان – ایران(بندرکاسپین) وارد کشور شده است خواند و تصریح کرد: ماشین‌آلات و لوازم برقی و مواد اولیه واحدهای تولیدی نیز از دیگر کالاهایی محسوب می‌شود که از این طریق وارد شده است.
وی به اقلام و محصولاتی که از طریق امکانات مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی وارد کشور شده است نیز اشاره کرد و ضمن برشمردن این کالاها ابراز داشت: از ابتدای امسال تاکنون کالاهایی نظیر مصالح ساختمانی، موادغذایی، فرش، ظروف و مشتقات نفتی از طریق مجتمع بندری کاسپین به خارج کشور صادر شده است.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی خشکبار را نیز از جمله کالاهای صادراتی کشورمان در پنج ماهه نخست امسال ذکر کرد و با تأکید بر اینکه این کالاها از مبداء بندرکاسپین به کشور چین صادر می‌شوند افزود: مجتمع بندری کاسپین امکانات و تجهیزات بسیار خوبی برای تسهیل در امر صادرات و واردات انواع کالاها ایجاد کرده است.

افقی رشد میزان تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در مجتمع بندری کاسپین را نتیجه اجرای برنامه‌های راهبردی سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد و با بیان اینکه این روند رو به رشد همچنان در منطقه استمرار دارد افزود: بر اساس آمارهای موجود تعداد کشتی‌های تخلیه و بارگیری شده در مجتمع بندری کاسپین در سال ۹۷ تنها ۲۰ فروند کشتی بود.

وی با تأکید بر اینکه تعداد کشتی‌های تخلیه و بارگیری شده در مجتمع بندری کاسپین با یک رشد بسیار خوب و قابل توجه در سال ۹۸ به ۱۱۷ کشتی افزایش پیدا کرد اظهار داشت: فعالیت‌های رو به رشد سازمان منطقه آزاد انزلی و مجتمع بندری کاسپین حتی با اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمن و یا شیوع ویروس کرونا هم مختل نشد.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی قابلیت‌های مجتمع بندری کاسپین را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به گواه گزارشات از ابتدای امسال تاکنون تعداد و تناژ کشتی‌های تخلیه و بارگیری شده در مجتمع بندری منطقه آزاد انزلی شاهد روند صعودی قابل ملاحظه‌ای بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − یک =