فرماندار لاهیجان خبر داد: نمایشگاه هفته دفاع مقدس در لاهیجان برگزار خواهد شد

0 103

یونس محمودی، فرماندار لاهیجان در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس این شهرستان گفت: هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس یکی از مهمترین رخدادهای ملی و جهانی و نقطه عطفی برای اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران بود.

عصر کاسپین/ وی افزود: ایران اسلامی، در طول هشت سال جنگ تحمیلی، از کیان خود، ملت و آرمان های شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مشروع نمود.

فرماندار لاهیجان ادامه داد: رزمندگان جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر دفاع فیزیکی، برای حفاظت از حدود و ثغور ارزش ها و هنجارهای دینی، فکری و فرهنگی نظام هم جنگیدند.

محمودی با اشاره به عدم تسلیح نظام جمهوری اسلامی از امکانات دفاعی در جنگ، خاطر نشان کرد: ایران با اتکا به مردم و حمایت معنوی حضرت امام (ره) و تعامل تمام قوای نظام و نیروهای لشگری و کشوری، مشروعیت و حقانیت خود را به اثبات رسانید.

وی حفظ آثار، رسالت و پیام های دفاع مقدس را از وظایف مسئولان دانست و افزود: احیا و بازنگری تفکر دفاعی جمهوری اسلامی و انتقال آن به نسل های آینده باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار لاهیجان با تاکید بر اینکه انتقال، حفظ و بازخوانی سه فلسفه ی وجودی ستاد گرامیداشت دفاع مقدس است، گفت: ما باید تلاش کنیم تا دستاورد های نظام در هشت سال جنگ تحمیلی، نسل به نسل انتقال یابد.

محمودی ادامه داد: در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا، دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح
به همه وزارتخانه ها و فرماندهان نظامی و انتظامی از نظر شکلی متفاوت است.

وی به برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم در شرایط کنونی که انتشار بیماری در حالت قرمز قرار دارد، بهترین بهره برداری را از هفته دفاع مقدس داشته باشیم.

فرماندار لاهیجان ادامه داد: نمایشگاه گرامیداشت هفته دفاع مقدس با توجه به قوانین ستاد ملی کرونا، با اقتدار، شکوه و عظمت و به دور از سهل انگاری و سستی انجام شود.

محمودی به تشکیل کمیته ۷ گانه و تدوین شرح وظایف آن به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: به تصویر کشاندن رویکردهای فیزیکی و نیز دستاورد ها و آمار عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران از اهداف این نمایشگاه می باشد.

وی با اشاره به تدوین کتاب بانک اطلاعاتی شهرستان لاهیجان، گفت: نمایشگاه چند منظوره هفته دفاع مقدس در لاهیجان در فضایی باز و تفریحی با به نمایش در آمدن دستاورد های نظام جمهوری اسلامی ایران و با شعار ‘ما قوی هستیم’ برگزار می گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − هفت =