«محیط‌زیست و منابع‌طبیعی» اولویت آمایش سرزمینی گیلان تا سه دهه آینده است

0 49

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه وجود مشکلات فعلی در سیستم اجرایی نشان‌دهنده ضعف عملکرد مدیران است گفت: «محیط‌زیست و منابع‌طبیعی» اولویت آمایش سرزمینی گیلان تا ۳ دهه آینده است.

عصر کاسپین/ محمد علی محمدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در رشت با اشاره به تصویب طرح آمایش سرزمینی گیلان پس از ۱۳ سال اظهار داشت: سال گذشته پس از برگزاری چندین جلسه با مسئولان و نمایندگان این طرح را تصویب کردیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷، ۱۰ درصد از نظر تعداد کاهش و از حیث مبلغی حدود ۲۵ درصد افزایش داشت افزود: سرانه هر پروژه به ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در سال ۹۸ افزایش پیدا کرد و این موضوع سیاست کلی ما در سازمان است که پروژه‌های نیمه‌کاره را با افزایش منابع به بهره‌برداری برسانیم.

وی بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، نوسازی و جهاد کشاورزی را به‌ترتیب سازمان‌هایی عنوان کرد که بیشترین پروژه‌ها را سال گذشته در اختیار داشتند و گفت: از حیث اعتباری سازمان‌های آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، راه و شهرسازی و کشاورزی در رتبه‌های نخست قرار داشتند و غالب این پروژه‌ها در حوزه احداثی، توسعه‌ای، تعمیر، تجهیز و خدماتی و کمتر از یک درصد مطالعه و تحقیق هستند.
محمدی با بیان اینکه حوزه تعمیر و تجهیز به‌نوعی تکریم کارمندان نیز محسوب می‌شود و هر چقدر یک اداره برای پرسنل خود امکانات بیشتری تهیه کند سطح خدمات نیز ارتقاء می‌یابد خاطرنشان کرد: از حیث اعتبارات ابلاغی و تخصیص سال گذشته، ۸۶۴ میلیارد تومان پروژه‌های احداثی و مابقی توسعه‌ای، تعمیر، تجهیز و مطالعه و تحقیق بودند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان توسعه و تجهیز بیمارستان‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در همین ایام کرونا بیمارستان‌های تالش و لنگرود به بهره‌برداری رسیدند و میلیاردها تومان به حوزه بهداشت و درمان اختصاص یافت و امیدواریم در ماه‌های آینده اورژانس بیمارستان حشمت به بهره‌برداری برسد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت ما تا ۳ دهه آینده حوزه محیط‌زیست و منابع طبیعی در برنامه آمایش سرزمین استان است افزود: تحت تحریم غیرمنطقی قدرت‌های جهانی هستیم و در حوزه درمان نیز محدودیت‌های رسمی و غیررسمی داریم و معادلات ارزی، کمبود تخصیص‌ها و مشکلات در پرداخت‌های غیرنقدی زمان بهره‌برداری پروژه‌ها را به تاخیر می‌اندازد.

محمدی با بیان اینکه وجود مشکلات فعلی در سیستم اجرایی نشان‌دهنده ضعف در عملکرد مدیران است ابراز داشت: یکی از اثرات مثبت برجام این است که فهمیدیم دیگران نمی‌توانند مشکلات ما را حل کنند بلکه باید با اتحاد و انسجام مسائل و مشکلات را خودمان حل کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه اصحاب رسانه باید برای انجام رسالت خود سراغ مفسدان و زمین خواران بروند تصریح کرد: ویلاهایی در مازندران و گیلان ساخته شده که شکوه و تجمل بیشتری نسبت به زمان شاه دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک − یک =