معاون سازمان حفاظت محیط‌ زیست: هزار میلیارد تومان برای رفع معضل پسماند شمال کشور اختصاص یافت

0 51

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هزار میلیارد تومان برای کاهش معضلات پسماند با اولویت استان‌های شمالی در قانون بودجه لحاظ شد.

عصر کاسپین/ احمدرضا لاهیجان‌زاده امروز در جلسه کمیته مدیریت احیاء تالاب انزلی با اشاره به لزوم ساماندهی پسماند و جلوگیری از نفوذ آلودگی‌های آن به چرخه طبیعت اظهار داشت: حدود هزار میلیارد تومان برای کاهش معضلات پسماند با اولویت استان‌های شمالی در قانون بودجه لحاظ شد.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست احیاء و صیانت از تالاب بین‌المللی انزلی را امری مهم و ضروری دانست و بیان داشت: طرح جامع هفت ساله برای احیاء تالاب انزلی پیش بینی شده و لازم است که دستگاه‌های اجرایی به‌صورت مستمر پیگیر اجرای این طرح و تامین اعتباراتش باشند.

لاهیجان‌زاده ضمن قدردانی از پیگیری‌های استاندار گیلان جهت احیای تالاب انزلی و تحقق اهداف توسعه در این محور خاطرنشان کرد: فعالیت‌های گسترده‌ای نیز در حوزه صندوق ملی محیط زیست پیش‌بینی شده است که امیدواریم استان گیلان از این ظرفیت به‌نحو احسن استفاده کند.
وی اجرای طرح پایش هوایی تالاب انزلی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این برنامه برای نخستین بار در کشور با این وسعت اجرا می‌شود و پروژه‌ای بزرگ و جامع است و اطلاعات حاصل از آن می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های کلان موثر باشد.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به معضلات ساحل‌خواری و زمین‌خواری ابراز داشت: دولت برای مقابله با این معضلات عزم جدی دارد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش ساماندهی حوزه آبخیز صومعه‌سرا و همچنین ساماندهی تمامی رودخانه‌های این شهرستان اظهار داشت: تله رسوب‌گیر به‌تنهایی ظرفیت جلوگیری از ورود، انباشت زباله و رسوبات به حوزه آبخیز را ندارد.

سیدکاظم دلخوش اباتری استفاده از ظرفیت‌های جامعه محلی برای حفظ و صیانت از تالاب را ضروری خواند و بیان داشت: وضعیت کاداستر در حاشیه تالاب نیز باید مشخص شود و از مدیران مرتبط با این حوزه انتظار داریم که نسبت به پیگیری مطالبات این پهنه در کشور اهتمام ورزند.

وی با بیان اینکه همواره با معضلاتی نظیر رهاسازی زباله و ورود آلاینده‌ها به بستر رودخانه‌ مواجه هستیم خاطرنشان کرد: مسافرانی که به استان می‌آیند نیز زباله را در طبیعت رها می‌کنند البته رها کردن لاشه حیوانات توسط برخی افراد به بسترهای تالاب نیز از جمله معضلاتی است که نیازمند مدیریت اثرگذار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 16 =