نشست بررسی ۵ پروژه بزرگ شهری با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم در رشت برگزار شد

0 52

نشست بررسی پنج پروژه بزرگ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با حضور فرمانده این قرارگاه و سایر مسئولان در رشت برگزار شد.

عصر کاسپین/ این نشست عصر امروز با حضور سعید محمد فرمانده قرارگاه، استاندار گیلان، فرمانده سپاه قدس گیلان، شهردار رشت، چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر رشت و سایر مسئولان در رشت برگزار شد و چگونگی اجرای این پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

ارسلان زارع استاندار گیلان در این نشست با اشاره به ضرورت ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت اظهار داشت: با توجه به اینکه به پایان دولت یازدهم نزدیک می‌شویم دولت نیز برای ساماندهی رودخانه‌های رشت، توجه و حمایت مالی لازم را خواهد داشت.

ناصر حاج‌محمدی شهردار رشت نیز در این نشست به توانمندی‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) اشاره کرد و بیان داشت: پروژه‌های قابل اجرا توسط این قرارگاه در شهر رشت می‌تواند تحولات اساسی در این شهر ایجاد کند.
پروژه پل روگذر میدان نیروی دریایی، پل راستگرد و چپگرد میدان امام حسین(ع)، زیر گذر میدان مصلی، زیرگذر میدان شهرداری، پل روگذر ولی‌عصر، ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و پروژه تراموا از جمله پروژه‌های قابل اجرا توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در رشت هستند.

قرار شد برای ساماندهی رودخانه گوهررود اقداماتی از جمله تعیین حریم، تملک و آزادسازی حریم بستر، اجرای کلکتور جمع‌آوری فاضلاب، ساماندهی جداره رودخانه‌ها با حمایت دولت انجام شود و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) نیز اجرای آن‌ها را بر عهده خواهد داشت و در نهایت پروژه‌ها با کارفرمایی شهرداری رشت پیگیری و اجرایی شود.

همچنین پس از بحث و بررسی در زمینه پل زیرگذر میدان شهرداری رشت قرار شد اقداماتی نظیر اجرای تونل‌های شمال به جنوب، تونل شرق به غرب و میدان زیرسطحی برای دسترسی به بازار رشت با ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی و تاسیسات بهداشتی، مکانیکی و فضاهای تجاری و گردشگری زیرسطحی به روش EPC به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) واگذار شود.

اعضای شورای اسلامی شهر رشت و روسای کمیسیون‌های حمل و نقل و ترافیک و عمران نیز در این نشست هرکدام نظرات خود را بیان کردند و از شهرداری رشت خواستند تا با قید فوریت تمام امکانات شهرداری را برای تامین منابع مالی جهت تسریع در اجرای پروژه‌ها به‌ کار گیرد و شورای شهر رشت نیز آمادگی خود را برای همکاری با شهرداری جهت مصوب کردن پروژه‌ها اعلام کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 13 =